به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند صبح شنبه در سی و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید و اشتغال کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با انتقاد از ایجاد مانع بر سر راه فعالیت بخش خصوصی در استان افزود: امروز می بینیم که اختلاف واحدهای زیرمجموعه یک وزارتخانه موجب بروز مشکلات بسیاری برای بخش خصوصی در کرمانشاه شده است.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات تنها در کرمانشاه بروز می کند و گویا دستورالعمل ها و بخشنامه های جداگانه ای در این استان صادر می شود، گفت: مدیران و مسئولان ادارات استان باید از وزارتخانه های خود پیگیر اختلافات داخلی خود شوند تا مردم و بخش خصوصی کرمانشاه قربانی این اختلافات نشوند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه، وضعیت این استان از نظر نرخ بیکاری 22 درصدی آن و خیل زیاد بیکاران را خاص دانست و گفت: وزارتخانه ها و سازمان های استانی آن باید این شرایط ویژه کرمانشاه را درک کنند و براساس این شرایط برای استان نسخه بپیچند.
بازوند، همچنین از مدیران استان کرمانشاه خواست ریسک پذیر باشند و برای رفع مشکلات تولید و اشتغال استان مرتب موارد را در وزارتخانه پیگیری کنند.
وی با اشاره به اختلاف بین گمرک و اداره مالیات بر سر یک موضوع که ضرر آن به بخش خصوصی در کرمانشاه برگشته است، گفت: این موضوع را با وزیر اقتصاد مطرح خواهم کرد و باید این وزارتخانه بتواند اختلافات واحدهای زیرمجموعه خود را برطرف کند تا بخش خصوصی قربانی این اختلاف ها نشود.
او همچنین با بیان اینکه امروز دولت بدهی های کلانی به بخش خصوصی دارد، گفت: این بدهی ها را دولت پرداخت نمی کند اما از طرف دیگر دولت به بخش خصوصی برای دریافت بدهی های آنها فشار وارد می کند که این موضوع منجر به تعطیلی واحدهای بخش خصوصی و بروز مشکلات فراوانی برای آنها شده و مسئولان استان باید این وضعیت را مدنظر داشته باشند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با وجود نرخ 22 درصدی بیکاری در استان کرمانشاه دیگر نباید دستگاه های دولتی این جوری در برابر بخش خصوصی سخت گیری کنند، خطاب به مدیران استان کرمانشاه، گفت: بگذارید استان هایی که نرخ بیکاری تک رقمی دارند سخت گیری کنند.
بازوند یادآوری کرد که سخت گرفتن شرایط به بخش خصوصی منجر به تعطیلی واحدها و در نهایت افزایش آمار بیکاری در استان می شود.
وی خطاب به مدیران استانی تاکید کرد که سخت گیری ها نسبت به بخش خصوصی را تا زمانی که آمار بیکاری بالا است، کنار بگذارید.
او هدف از برگزاری جلسه ستاد تسهیل را رفع موانع بر سر راه تولید و اشتغال دانست و گفت: همه مدیران استان در مقابل بیکاران و ایجاد اشتغال آنها مسئول هستند.
در این جلسه پنج دستور کار مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمانشاه با حضور مالکان این واحدها به صورت موردی در طول 1.5ساعت جلسه مورد بررسی قرار گرفت و استاندار دستور رفع مشکلات این واحدها را صادر کرد.
پیگیری برخی از مصوبات از طریق مکاتبه استاندار با وزارتخانه های متبوع نیز در این جلسه مصوب شد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه 22 درصد است و استان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.