حامد دارابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع ویزاهای صادر شده، 16 هزار و 273 مورد آن برای زائران استان کرمانشاه، سه هزار و 167 مورد برای زائران استان کردستان و 815 مورد نیز برای زائران استان لرستان صادر شده است.
وی تصریح کرد: این تعداد ویزا از روز 27 شهریور تا پایان روز دهم آبان صادر شده است.
دارابی با بیان اینکه تقریبا کار صدور ویزا در استان کرمانشاه 24 ساعته صورت می گیرد، افزود: اکنون یک هزار و 601 نفر در صف صدور ویزا قرار دارند که فردا آماده خواهد شد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با حمایت مسئولان استان مشکل تاخیر در صدور ویزا برای زائران رفع شده و هم اکنون به روز در حال صدور آن هستیم.
قرار بود امسال 500 هزار زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق مرز خسروی استان کرمانشاه عازم کربلای معلا شوند که با بسته ماندن مرز خسروی از سایر مرزها (شلمچه، چزابه و مهران) در حال تردد هستند.
رایزنی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی با مسئولان عراقی برای بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار اربعین از طریق این مرز همچنان ادامه دارد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد
7458/3033 خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.