به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از خاطره های تلخ افکار عمومی از مدیریت های سابق استان کرمانشاه، برخی وعده های شیرینی بود که عملی نشدن یا تحقق ناقص و دیرهنگام آنها کامشان را تلخ کرد.
رویه‌ای که به نظر می رسد استاندار جدید کرمانشاه در تلاش است به آن پایان دهد و دست کم حرف و عملش را همگام کند؛ هوشنگ بازوند اصرار دارد که باید از حرف و شعار بدون عمل پرهیز کرد.
مروری بر مواضع بازوند در حدود یک ماهی که سکان مدیریت استان را در دست گرفته، نشان می دهد او می خواهد مدیر متفاوتی باشد.
برنامه های پرتعداد و پیگیری‌های مستمر و گاه شبانه روزی، برگزاری ‌جلسات در ساعات خروس خوان و شبها، اتمام حجت با مدیران کم اطلاع و کم کار، تاکید بر پاسخگویی آنها در مقابل تعهدشان و... بخشی از تصویری است که بازوند تاکنون از خود به نماش گذاشته و سبب بازگشایی دوباره روزنه‌های امید در استان شده است.
همین احساس مثبت در پایان مصاحبه اختصاصی با هوشنگ بازوند به من هم دست داد.
او در این گفت و گو خیلی صریح گفت که نمی خواهد وعده سر خرمن بدهد و دنبال اقدام و عمل است و به طور قطع مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی را از تیمش اخراج خواهد کرد.
تفاوت رویه بازوند با برخی مدیران قبلی، امیدهای بسیاری را برانگیخته اما مردم استان انتظار دارند که این منش تا پایان کار ادامه داشته باشد و آقای استاندار از مواضع امروزش کوتاه نیاید.

**بهبود کسب و کار یعنی فرش قرمز برای سرمایه گذاران
هوشنگ بازوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دست روی کانون دردهای مردم استان کرمانشاه گذاشت؛ بیکاری.
او گفت:‌ حل مشکل بیکاری جوانان استان کرمانشاه از اولویت های اصلی ماست اما باید بدانیم که این موضوع با شعار و سخنرانی رفع نمی شود؛ اشتغالزایی یکی از اقدام های بسیار سخت و سنگین و نیازمند تعریف مقدمات و سازوکار مناسب است.
او افزود: این ساز و کار را در 20 برنامه تهیه و در کارگروه اشتغال استان اعلام کرده ام.
به گفته بازوند 'بعضی از این برنامه ها برای عملیاتی شدن نیازمند راهکار اجرایی است و البته برخی دیگر، هم اکنون در دستور کار و اجرا قرار دارد.'
استاندار کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار را یکی از 20 دستور ابلاغی خود عنوان کرد و گفت: اگر این هدف محقق شود دیگر برای جذب سرمایه گذار نیازی به برگزاری جلسه و خواهش و تمنا نیست زیرا بهبود کسب و کار یعنی پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران، دلگرمی آنان و تولید ثروت و اشتغالزایی.

**رفع بروکراسی بسیار خطرناک ادارات دولتی
مدیر ارشد استان کرمانشاه در عین حال تاکید کرد: اولین کار برای سامان دادن به فضای کسب و کار نامطلوب کنونی، تلاش برای رفع بروکراسی بسیار خطرناک ادارات دولتی است و برای این کار حتما باید مدیران استان پیشقدم شوند.
بازوند که در دولت یازدهم استاندار لرستان بود، اظهار داشت: با توجه به تجربه خوبی که بنده در کاهش نرخ بیکاری و جذب سرمایه در استان لرستان دارم، معتقدم اگر مدیران استان کرمانشاه برای عملیاتی کردن دستورات ابلاغی پای کار بیایند شاهد سیر نرخ بیکاری در استان خواهیم بود.

**اگر مدیران به تعهدشان عمل نکنند، جایی در تیم من ندارند
استاندار کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا معاونت ها و ادارات مختلف راهکارهای خود را برای اجرای دستورات بیست گانه شما ارائه کرده اند؟، گفت: بله؛ همه بخشها برنامه ها و راهکارهای اجرایی خود را ارائه کرده اند.
وی افزود: علاوه بر این ما با مدیران استان برای عمل به تعهدشان میثاق نامه امضا می کنیم؛ به عنوان مثال اگر مدیری تعهد کرد که 1800 شغل ایجاد می کند اما موفق به اجرای آن نشد، باید به طور رسمی عذرخواهی کند.
'با توجه به اظهارات و مواضع اخیر شما آیا باید منتظر تغییرات در مدیران استان کرمانشاه باشیم؟'؛ بازوند در پاسخ به این سوال گفت: قطعا؛ اگر مدیران نتوانند موفقیتی در کاهش بیکاری داشته باشند حتما در تیم ما جایی نخواهند داشت.

**مدیران استان باید کارآمد و جهادی باشند
بازوند در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران استان باید 'جهادی، انقلابی و کارآمد' باشند، افزود: یعنی بتوانند موانع تحقق شعار سال و تولید و اشتغال را رفع کنند.
به گفته او 'زمانی یک مدیر کارآمد و جهادی است که تسهیل ‌گر کارآفرینی و اشتغالزایی باشد و بتواند سرمایه گذاران و بخش خصوصی را به راحتی از سد بروکراسی اداری عبور دهد تا پشت آن متوقف نشوند.'

** به جای شعار، عمل می‌کنیم
مدیریت ارشد استان کرمانشاه در باره سایر طرح های عمرانی استان نیز گفت: با جدیت به دنبال راه اندازی همه طرح های عمرانی استان هستیم اما ابتدا عمل می کنیم و بعد اعلام خواهیم کرد تا مردم خودشان شاهد باشند زیرا بهترین تبلیغ اقدام و عمل است.
به اعتقاد بازوند اگر قبل از اقدام و عمل، شعار داده شود به بی اعتمادی مردم و تضعیف سرمایه های اجتماعی منجر می شود و طبعا باید از سخنرانی و شعار صرف نظر کنیم.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.