به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند در این بازدید ها که نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی، رضایی شهردار و جمعی دیگر از مسئولان وی را همراهی می کردند بر اتمام هرچه سریعتر پروژه ها تاکید کرد.
وی، اولین بازدید خود را به پروژه قطار شهری اختصاص داد و با حضور در تونل زیرزمینی مسیر سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی از روند اجرایی آن مطلع شد.
در این بازدید مدیرعامل سازمان قطار شهری اعلام کرد که طول مسیر تونل (سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی) یک هزار و 550 متر است و به احتمال فراوان تا اواخر فروردین سال آینده و یا اوایل اردیبهشت آماده بهره برداری می شود.
سعید سلیم ساسانی همچنین اعتبار اختصاص یافته برای اجرای پروژه در سال جاری 530 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون 170 میلیارد ریال آن که 10 میلیارد ریالش از محل مصوبات سفر رهبری بوده تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: مرحله اول پروژه قطار شهری کرمانشاه از میدان معلم در ابتدای طاق بستان تا میدان آزادی و مرحله دوم نیز از میدان آزادی تا میدان فردوسی خواهد بود.
سلیم ساسانی افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، مرحله اول پروژه قطار شهری تا سال 1399 و مرحله دوم نیز تا اواسط سال 1402 به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول کل اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه قطار شهری در 2 مرحله را 15 هزار و 840 میلیارد ریال عنوان شد که قرار است این اعتبار از محل اعتبارات دولتی، سهم شهرداری از واگذاری اراضی، فروش اوراق مشارکت و فاینانس تامین شود.

**بازدید از معبر کیهانشهر
استاندار کرمانشاه در گام بعدی از معبر کیهانشهر به طول 2‌ کیلومتر و عرض 70 متر بازدید کرد، معبری که به گفته مسئولان عملیات اجرایی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.
در این بازدید عنوان شد که احداث این معبر شهرک کیهانهشر و شهرک های اطراف آن را از بن بست خارج می کند و علاوه بر آن از ترافیک محدوده میدان شهدا نیز می کاهد.

** حضور استاندار در پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره)
هوشنگ بازوند در ادامه بازدیدهای خود بر سر پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) که برآورد اولیه هزینه آن 650 میلیارد ریال عنوان شد، حضور یافت.
فاز مهندسی و عملیات فنی و تخصصی پروژه از اردیبهشت امسال آغاز شده و عملیات اجرایی نیز قرار است از اواخر آذر آغاز گردد، زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از این تقاطع 2 سال عنوان شد و در اردیبهشت 98 پروژه آماده بهره برداری می گردد.

** بازدید از عملیات عمرانی میدان امام حسین (ع)
استاندار کرمانشاه همچنین از پروژه عمرانی میدان امام حسین (ع) بازدید کرد که خبرنگاران حاضر موفق به پوشش این بازدید نشدند.

**تاکید استاندار بر پیگیری های لازم برای تامین اعتبار پروژه های عمرانی
بازوند در حاشیه بازدید از طرح ها اظهار کرد: همه مسئولان باید پیگیری های لازم را در خصوص تامین اعتبار برای بهره برداری به موقع را انجام دهند.
وی تصریح کرد: من نیز با جدیت پیگیر تامین اعتبار این پروژه ها برای بهره برداری در موعد مقرر خواهم بود تا مردم از آن ها بهره مند شوند.
بازوند در پایان و با قدردانی از زحمات مسئولان پیشین برای آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی، ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت دوازدهم شاهد بهره برداری از بسیاری از این پروژه ها بخصوص طرح های مهم و اثرگذار باشیم چرا که مردم عملکرد مدیران را زیرنظر دارند.
استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه فضای استان برخلاف برخی توصیف ها، آنقدرها کدر و غبارآلود نیست و با کنار زدن این لایه ها می توان چشم انداز امیدوارکننده ای را مشاهده کرد.
بازوند افزود: هم اکنون پروژه های خوبی در حوزه شهری در دست اجرا هستند که نوید روزهای خوبی را برای توسعه کرمانشاه می دهند.
وی با بیان اینکه پروژه بزرگ قطار شهری از روند اجرایی خوبی برخوردار است، گفت: مرحله اول این پروژه برای بهره برداری نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است که برای تامین منابع مالی مورد نیاز باید تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: چندین پروژه تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر در دست اجراست که از پیشرفت کاری خوبی برخوردارند که این پروژه ها تاثیر بسیار زیادی بر کاهش ترافیک شهری خواهند داشت.
استاندار کرمانشاه گفت: پروژه پارک جنگلی سراب قنبر با 180 هکتار وسعت توسط شهرداری کرمانشاه در دست اقدام است و برای انجام این پروژه بزرگ نیازمند همراهی دیگر مجموعه های اداری است.
استاندار کرمانشاه از پروژه های تونل قطار شهری، معبر کیهانشهر به سه راه حافظیه، تقاطع های غیرهمسطح میدان امام و میدان امام حسین و بوستان جنگلی سراب قنبر بازدید کرد.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.