به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی توسلی روز جمعه اظهار کرد: بیش از 6 موکب بزرگ در استان کرمانشاه راه اندازی شده و در ایام اربعین پذیرای زائران حضرت سید الشهدا (ع) خواهد بود.
وی افزود: این موکب های بزرگ در شهر کنگاور، منطقه چالابه شهرستان هرسین، روستای فوادی نرسیده به شهر ماهیدشت، قصرشیرین، مرز خسروی و امامزاده باقر بیستون قرار دارد.
حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: چند موکب دیگر نیز علاوه بر موکب های بزرگ در شهرستان‌های کنگاور و سنقروکلیایی برای پذیرایی از زائران اربعین برپا خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در ادامه افزود: از سال گذشته برنامه ‌ریزی برای برپایی موکبهایی از محل نیت واقفان خیراندیش استان صورت گرفته که امسال موکب هایی از محل همین نیت واقفین برپا شده است.
حجت الاسلام توسلی افزود: موکب مستقر در مرز خسروی و قصرشیرین آمادگی توزیع روزانه 30 هزار وعده غذایی در وعده‌های صبحانه، نهار و شام به زائران را دارد.
وی با اشاره به اینکه در موکبها بحث تغذیه، اسکان، دارو و درمان، بحث برگزاری خیمه معرفت و پرسش و پاسخ به سوالات شرعی و سایر برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد گفت: در مسجد نزدیک پایانه خسروی در مسجد مرز خسروی مرکز فرهنگی ویژه ستاد اربعین از سوی اداره اوقاف راه‌اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه مبلغان برای اقامه عزای حسینی، سخنرانی و پاسخ به شبهات به موکب‌ها اعزام می‌شوند، افزود: استقرار روحانیون و مبلغان برای تبلیغ و سخنرانی، و راه‌اندازی 24 ساعته رادیو اربعین در مسجد مرز خسروی، توزیع اقلام فرهنگی و تهیه نقشه عراق، کربلا، نجف و تقدیم آن به زائران از دیگر برنامه‌های فرهنگی این ایام است.
امسال بیش از 500 زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق مرز خسروی به کشورز عراق سفر می کنند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.