به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدرویسی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در برنامه پیش بینی شده امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم یک هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان خود پرداخت کنیم.
وی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و برای هر نفر 200 میلیون ریال تعیین شده است.
خدرویسی در ادامه از پرداخت 750 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به پنج هزار و 457 نفر از مددجویان کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد با دریافت تسهیلات مذکور از چرخه حمایتی خارج می شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 68 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند، گفت: سرپرستی 40 هزار خانوار از این تعداد برعهده زنانی قرار دارد که نه حقوق بگیر ادارات هستند و نه مهریه و نفقه ای دریافت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، میانگین مستمری پرداخت شده ماهانه به مددجویان این کمیته را 325 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی در ادامه به برخی دیگر از خدمات ارائه شده به افراد زیرپوشش این نهاد اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال و در حوزه تامین مسکن برای افراد تحت پوشش در شهرها و روستاهای استان 33 میلیارد ریال هزینه شده است.
خدرویسی افزود: کمک 330 میلیارد ریالی در حوزه حمایتی و سلامت و همچنین نیازمندی های ضروری مددجویان، اقدام صورت گرفته دیگر در 6 ماه ابتدایی امسال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حضور خوب مردم استان در برنامه های مناسبتی این کمیته اشاره و اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار استان در مرحله اول جشن عاطفه ها 19 میلیارد و 790 میلیون ریال کمک کردند که از این لحاظ استان سوم کشور شدیم.
وی گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها نیز روز چهارشنبه هفته جاری 19 مهر در یک هزار آموزشگاه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.
خدرویسی ادامه داد: همچنین کرمانشاه به واسطه کمک های بسیار خوب مردمی در جشن نیکوکاری که اسفند سال گذشته برگزار شد، جزو پنج استان اول کشور و در جشن رمضان امسال جزو 6 استان اول قرار گرفت.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در ادامه از زیرپوشش قرار دادن 12 هزار و 500 دانش آموز و دانشجو خبر داد و گفت: 10 هزار و 400 نفر آن ها دانش آموز و 2 هزار و یکصد نفر آن ها نیز دانشجویان در مقاطع مختلف هستند.
وی تصریح کرد: حمایت از هفت هزار و 765 یتیم و افرادی که سرپرست خانوار آن هال دچار بیماری های صعب العلاج شده از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد کرمانشاه است.
خدرویسی همچنین از ایجاد طرحی در راستای جذب و به کارگیری افراد زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه در بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این طرح هر واحد صنعتی و تولیدی که پنج نفر از مددجویان تحت پوشش را مشغول به کار کند تسهیلات یک میلیارد ریالی دریافت می کند.
وی گفت: کمیته امداد تا 2 سال حق بیمه این افراد را پرداخت و آموزش های لازم را نیز به آن ها ارائه خواهد کرد و علاوه بر آن صاحبان واحدهای تولیدی به اختیار خود می توانند مددجویان را انتخاب و مشغول به کار کنند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.