علی محمد زورآوند روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرمال بارندگی فصل پائیز بین 150 تا 160 میلی متر است که پیش بینی می شود میانگین بارش های استان در این فصل به 70 تا 80 میلی متر برسد.
وی ادامه داد: البته ممکن است در ادامه شرایط جوی تغییراتی نیز داشته باشد و شاهد بهبود بارندگی ها نیز باشیم چرا که فصل های بهار و پائیز دارای بیشترین نوسان اقلیمی هستند.
زورآوند افزود: هرچه به فصل زمستان نزدیک تر شویم انتظار می رود شرایط بارش ها بهبود یابد و در این فصل نیز شاهد بارش هایی در سطح نرمال باشیم.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، میانگین بارش های 6 ماه اول امسال استان را 155 میلی متر عنوان کرد و افزود: بارش ها در مدت مشابه سال قبل به 216 میلی متر رسیده بود.
وی گفت: بارش های 6 ماه اول امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش داشته ولی نسبت به دوره بلند مدت با رشد 24 درصدی مواجه بوده است.
زورآوند همچنین در خصوص سرمای زمستان امسال نیز گفت: پیش بینی ها حاکی از آن است که دمای هوا بین یک تا یک و نیم درجه گرمتر از حد نرمال باشد.
معاون هواشناسی استان در ادامه به بارندگی های فراوان استان های شمالی کشور اشاره و اظهار کرد: در کرمانشاه تا حدود 2 هفته آینده بارش مناسبی نخواهیم داشت و پس از آن نیز باید منتظر شرایط جوی باشیم.
وی افزود: البته امروز (12 مهر) شاهد بارش هایی غالیا به صورت رگباری برای برخی مناطق استان از جمله پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی خواهیم بود که آن هم زیاد چشمگیر نخواهد بود.
زورآوند همچنین از کاهش 2 تا 3 درجه ای دمای هوا در نقاط مختلف استان تا روز شنبه آینده خبر داد و گفت: خنک شدن هوا در روز جمعه بیشتر از روزهای دیگر خود را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه دمای هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 27 و امشب در خنک ترین حالت به 10 درجه بالای صفر می رسد، گفت: امشب نیز سنقر و کلیایی، کنگاور و اسلام آبادغرب با دمای هشت درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان خواهند بود.
7458/3033 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.