مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش دوبرابری ایستگاههای هواشناسی استان خبرداد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بااشاره به اعطای تسهیلات دولت تدبیر و امید در سال گذشته به هواشناسی استان افزود: ایستگاه های هواشناسی استان از 18 ایستگاه سنتی ارتقا یافته و با افزودن 19 ایستگاه آنلاین جدید تعداد ایستگاههای هواشناسی آذربایجان غربی دوبرابر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش ایستگاههای آنلاین،  120 ایستگاه باران سنجی سنتی نیز احیا و حفظ شده است.

ضیائیان با اشاره به میزان رضایت مردم از پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: طبق نظر سنجی های انجام شده بیش از 80 درصد مردم استان به پیش بینی های هواشناسی آذربایجان غربی اعتماد دارند.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور متوسط 2 هزار تماس تلفنی با شماره 134 هواشناسی استان انجام می شود که این سامانه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم استان است.

وی با اشاره به طبیعی بودن احتمال خطاها در پیش بینی های هواشناسی گفت: فرآیند پیش بینی در کل دنیا با وجود پیشرفته ترین سیستم های پیش بینی، همراه با خطا بوده که این خطاها در فصول مختلف سال متفاوت است.

ضیائیان ادامه داد: بیش از 90 درصد پیش بینی های زمستان درست پیش بینی می شود در حالی که بدلیل بارندگی های نقطه ای در فصل بهار و تنوع آب و هوایی استان احتمال خطا بیشتر است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی پدیده پیش بینی را مدیریت ریسک دانست و اظهار کرد: مردم و بخصوص کشاورزان با اعتماد به پیش بینی های هواشناسی استان، و استفاده از این هشدارها در کارهای روزانه خود با با مشکلات کمتری مواجه می شوند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.