به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فضل الله شیری روز سه شنبه در نشست خبری که در مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه برگزار شد، میزان جریمه تخلفات رانندگی استان کرمانشاه در این مدت را 130 میلیارد ریال عنوان کرد که 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.
وی آموزش، مهندسی و طراحی معابر و خیابان ها، تجهیزات و علائم را سه محور مهم و هم تراز در بحث ترافیک نام برد که بدون یکی از این محورها اجرای قوانین و مقررات رانندگی با مشکل مواجه خواهد شد.
سرهنگ شیری با بیان اینکه در نیمه اول امسال 60 هزار و 719 تخلف حادثه ساز در استان ثبت شده گفت: تجهیز معابر حادثه خیز و پرترافیک به سیستم های هوشمند را از ضرورت های مهم در کاهش تخلفات رانندگی پرخطر اعلام کرد.
او آمار تصادفات استان را در این مدت هزار و 630 فقره برشمرد که 572 مورد آن منجر به خسارت و هزار و 49 مورد آن منجر به جرح شده است.
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه، تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در پنج ماه اول سال 96 را 43 نفر ذکر کرد که پنج درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
شیری با بیان اینکه شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و هرسین بیشترین آمار تصادفات استان به خود اختصاص داده اند، گفت: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و رعایت نکردن فاصله طولی علل اصلی تصادفات در شش ماه اول سال جاری بوده است.

**خیابان سیلو دوباره 2 طرفه خواهد شد
رییس پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه خیابان سیلو شهر کرمانشاه بزودی 2 طرفه خواهد شد، گفت: به دلیل برخی از مشکلات ترافیکی و نبود تجهیزات لازم این خیابان در جلسه شورای عالی ترافیک استان مقرر شد دوباره 2 طرفه شود.
وی فرهنگ سازی و آموزش را مهم ترین و آسان ترین و کم هزینه ترین راه حل مشکل ترافیکی و رانندگی دانست و گفت: پلیس راهور استان در این راستا در تمامی مقاطع تحصیلی حتی مهد کودک ها، ادارات و ارگان ها و خطوط مختلف حمل و نقل به برگزاری کلاس آموزشی اقدام کرده است.

**برای تردد زائران اربعین طرح ترافیکی ویژه ای داریم
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی جاده های اصلی استان بزودی زیرپوشش دوربین های تصویری قرار خواهد گرفت، گفت: در ایام اربعین حسینی برای جاده های برون شهری و درون شهر طرح ترافیک ویژه ای تهیه شده است.
وی در ادامه به پارکینگ های در دست احداث شهرستان قصرشیرین برای پارک خودروهای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: در طول کمربندی قصرشیرین پارکینگ برای 100 هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و از شهر قصرشیرین تا مرز خسروری فقط حمل و نقل عمومی امکان پذیر است، تردد خودرو شخصی ممنوع می باشد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 50 درصد آن در شهر کرمانشاه ساکن هستند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.