داود ناصری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر قرار است در بخش اشتغال کشور قدم های بلندی برداشته شود باید به بخش آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای توجه ویژه ای شود.
وی حضور رئیس جمهوری در یکی از هنرستان های تهران در آغاز سال تحصیلی جدید را نشان از درک موضوع توسط شخص دکتر روحانی و هیات دولت دوازدهم دانست و ابراز امیدواری کرد در چهار سال پیش رو توجه به بخش آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر از گذشته شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گریزی به عملکرد نیمه نخست امسال این اداره کل زد و گفت: در این مدت حدود چهار میلیون نفر ساعت آموزش در بخش های دولتی و خصوصی در استان ارائه شده است.
ناصری امید با بیان اینکه از این میزان حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر ساعت در قالب 12هزار و 582 نفر از طریق مراکز بخش دولتی ارائه شده است، افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و 700هزار نفر ساعت نیز در قالب هفت هزار و 538 نفر از طریق آموزشگاه های بخش خصوصی آموزش ارائه شده است.
او میزان عملکرد این اداره کل در 6 ماه اول امسال به نسبت تعهدات را در مجموع 55 درصد ذکر کرد.
وی در ادامه سهم دختران و پسران در آموزش های فنی و حرفه ای در سال جاری را تقریبا مساوی دانست و گفت: در این مدت 10هزار و 95 نفر خانم و 10 هزار و 25 نفر آقا در دوره های آموزشی مراکز آزاد و دولتی در استان آموزش دیده اند.
به گفته وی، اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 210 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 25 مرکز دولتی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر و در قالب حدود 500 رشته ارائه می شود، گفت: استقبال هنرجویان در مراکز دولتی از رشته های برق خودرو، مکانیک، برق و درودگری و در آموزشگاه های آزاد نیز از رشته های مراقبت زیبایی، خیاطی و صنایع دستی بیشتر است.
وی اضافه کرد: تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، آموزش جویندگان کار فاقد مهارت و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل از جمله اهداف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که نرخ بیکاری 20 درصدی رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.