به گزارش خبرنگار ایرنا، از صبح روز شنبه هیات های مختلف عزاداری در قالب گروه های سینه زن و زنجیر زن در سطح شهر در خیابان های سطح شهر قصرشیرین به عزاداری پرداختند و با حضور در تجمع بزرگ تاسوعاییان در میدان مرزبانی بر مصیبت اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند و به سوگواری پرداختند.
امروز قصرشیرین یک سر ناله و زاری و عزاداری و شیون بود و سوگواروان مرزدار قصرشیرین در نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا با حضور در هیات های عزاداری ، ارادت و توسل خود را به خاندان امام حسین (ع) نشان دادند.
عزاداران قصرشیرین نماز ظهر تاسوعا را به امامت حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه قصرشیرین به جماعت اقامه کردند.
در اجتماع عزاداران قصرشیرین نیز عده ای از اهالی این شهرستان با توزیع نذورات و پذیرایی و با پخش شربت ، خرما و آب به یاد ساقی تشنه لبان کربلا ابالفضل العباس (ع) از عزاداران ، سینه زنان و زنجیر زنان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین در نهمین روز از ماه محرم الحرام و سالروز شهادت علمدار و ساقی دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) مردم شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به سوگ نشستند.
مردم عزادار سرپل ذهاب از نخستین ساعت روز تاسوعا با برپایی مجالس عزا و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با سردادن ناله های یا حسین، یا ابوالفضل و یا زینب در غم از دست دادن بهترین بندگان خدا سوگواری کردند.
مردم گیلانغرب نیز امروز در سوگ علمدار دشت کربلا با حضور در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سوگواری و عزاداری پرداختند.
مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در روز تاسوعای حسینی با پخش نذری و برپایی سفره های نذر ابوالفضل العباس (ع) از سوگواران پذیرایی می کنند و برای برآورده شدن حاجت خود به باب الحوائج حضرت عباس (ع) متوسل شدند.
سفره ابوالفضل نیز در منازل بسیاری از اراتمندان و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت گسترده شد و روحانیان و واعظان نیز با ایراد سخنرانی در جمع عزاداران حسینی به بیان واقعه عظیم کربلا و فلسفه وجودی قیام امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) پرداختند.
قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از 220 هزار تن جمعیت دارد که پیرو مذاهب مختلف اسلامی شیعه ، سنی و اهل حق هستند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.