به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری رو سه شنبه در آیین گرامیداشت یادواره 450 شهید عملیات مطلع الفجر در محل یادمان این عملیات و چهارم مهر روز حماسه مقاومت مردم گیلانغرب، گفت: مردم گیلانغرب در چهارم مهر سال 59 در دفاع از حاکمیت ملی با بهره گیری از فرهنگ عاشورا، با دستان خالی و با تمام وجود در برابر رژیم بعث عراق و تمام استکبار جهانی ایستادگی کردند.
وی اظهارداشت: ثبت این روز به عنوان روز گیلانغرب در تقویم رسمی کشور حداقل مطالبه مردم غیور این دیار است که باید محقق شود.
وی با بیان این که شهادت در راه خدا را بالاترین درجه ایثار است، اقتدار، عزت و سربلندی نظام اسلامی را مرهون رشادت ها و ازخود گذشتگی های دیروز فرزندان این مرزو بوم بیان کرد.
امام جمعه گیلانغرب بر لزوم حفظ این ارزش ها و پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره جانبازی های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی در گرو ترویج نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت است و برای تحقق این مهم باید گام های اساسی برداشته شود.
حجت الاسلام خاص امیری اضافه کرد که نخستین ویژگی بنده مخلص خدا در جهاد این است که هیچ ملیتی را برای خود قائل نیست و این همان درس بزرگی است که امام حسین (ع) به همه ما آموخته است که اگر برای خدا به میدان جهاد بیائیم خداوند هم بهترین ها را برای ما رقم خواهد زد.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 750 شهید ، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین پنج هزار و 800 شهید مهاجر نیز از سراسر میهن اسلامیمان در هشت سال جنگ تحمیلی در نقاط عملیاتی این شهرستان به دیدار حق شتافته اند.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.