به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای ابتدای شهریور مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهرهای مختلف کشور برگزار و به فاصله کوتاهی شهرداران آن ها نیز مشخص شدند، اما این اتفاق در خصوص شهرداری کرمانشاه هنوز رخ نداده است.
در حالی که وزیر کشور احکام شهرداران تهران، قم، مشهد، یزد، اهواز، بوشهر، خرم آباد، خمینی شهر، خوی، ساری، سبزوار و نجف آباد را صادر کرده و احکام بسیاری دیگر از شهرداران دیگر نیز در آستانه صدور قرار دارد، کرمانشاه هنوز شهردار خود را نشناخته است.
پس از برگزاری مراسم تحلیف و ادای سوگند توسط اعضای شورای شهر، مهمترین دستور کار آن ها انتخاب شهردار بود تا برنامه های خود را برای چهار سال آینده کلانشهر کرمانشاه آغاز کنند، اما هنوز نمایندگان مردم در خصوص انتخاب شهردار به نتیجه نرسیده اند.
پس از ادای سوگند توسط اعضای شورای شهر، انتخاب شهردار به جلسه علنی بعد موکول شد و 20 شهریور برای این کار درنظر گرفته شد تا سرانجام پس از اما و اگرهای بسیار کرمانشاه شهردار خود را بشناسد.
جلسه 20 شهریور نیز با حضور 11 عضو شورا در ساختمان شیشه ای تالار بورس با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد اما پس از کمتر از 20 دقیقه جلسه علنی به غیرعلنی تبدیل شد و پس از حدود یک ساعت و نیم بحث و تبادل نظر نمایندگان مردم در شورا به این تصمیم رسیدند که جلسه انتخاب شهردار به زمان دیگری موکول شود.

**برای انتخاب شهردار باید وقت بیشتری گذاشت
سیداحسان احسانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه خوب است برای انتخاب شهردار وقت بیشتری در نظر گرفته شود تا با صبر و حوصله گزینه نهایی انتخاب و معرفی گردد؛ گفت: به نظر می رسد هنوز اعضای شورا نتوانسته اند به تصمیم درستی در خصوص ابقا یا عدم ابقای شهردار فعلی دست پیدا کنند که این موضوع می طلبد تا جلسات بیشتری بین اعضای شورای شهر و گزینه های شهرداری برگزار شود.

** تعامل شورا برای انتخاب شهردار بسیار مهم است
غلامرضا امیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز خواستار هم افزایی هرچه بیشتر اعضای شورا در خصوص انتخاب شهردار شد و گفت: به نظر می رسد باید در خصوص انتخاب شهردار بحث و تبادل نظر بیشتری بین اعضای شورا صورت گیرد تا در نهایت فردی که صلاحیت بیشتری دارد، انتخاب شود.

**هشت گزینه برای شهرداری کرمانشاه مطرح هستند
ابراهیم مرادی سخنگوی شورای شهر پس از پایان جلسه غیرعلنی شورا به میان خبرنگاران آمد و با بیان اینکه خوشبختانه هیچ تنشی بین اعضای شورای اسلامی وجود ندارد، گفت: هم اکنون هشت گزینه برای شهرداری کرمانشاه مطرح هستند.
وی با تاکید بر اینکه فردی که بیشترین امتیاز را از اعضای شورای شهر کسب کند به عنوان شهردار انتخاب می شود، خاطرنشان کرد: این فرد ممکن است شهردار فعلی کرمانشاه باشد و یا فرد دیگری باشد اما آنچه که مهم است عزم شورا برای انتخاب فردی است که بیشترین قابلیت و کارایی را داشته باشد.
مرادی همچنین از برگزاری جلسه شورا در روزهای ابتدایی هفته آینده (25 تا 27 شهریور) برای انتخاب شهردار کرمانشاه خبر داد، جلسه ای که البته خود وی در روزهای ابتدای این هفته خبر از عدم تشکیل آن را داد.

**جلسه ای که لغو شد
در حالی که همگان منتظر تشکیل جلسه اعضای شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب شهردار طبق وعده از پیش داده شده بودند، ناگهان خبر رسید به دلیل عدم تعامل شورائیان با یکدیگر و 2 قطبی شدن شورا، این جلسه تشکیل نمی شود.
عدم تشکیل جلسه انتخاب شهردار به خوبی وجود شکاف و اختلاف میان اعضا را مشخص می کند تا تلاش های آقای سخنگو برای عادی جلوه دادن شرایط و تعامل و همفکری که پس از پایان جلسه غیرعلنی هفته گذشته در مورد آن سخن گفته بود، بی نتیجه بماند.

**غیبت پنج عضو شورای شهر جلسات را از حالت رسمی خارج می کند
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه پس از لغو جلسه ای که قرار بود سرنوست شهرداری در آن مشخص شود در گفت و گو با ایرنا، از غیبت غیرموجه و بی دلیل پنج نفر از اعضای شورای شهر در جلسات داخلی برای شنیدن برنامه های نامزدهای پست شهرداری کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: این غیبت ها باعث می شود جلسات علنی و غیرعلنی شورا از حالت رسمی خارج شود.
مرادی افزود: در حالی که قرار بود جلسات داخلی شورا برای شنیدن صحبت نامزدهای شهرداری کرمانشاه تشکیل شود با غیبت پنج نفر از اعضای شورا تشکیل نشده است و این افراد هرکدام به بهانه های مختلف در جلسات حضور پیدا نکردند.
وی تصریح کرد: پنج عضو غایب در جلسات اخیر که شامل خواهان ابقای شهردار فعلی هستند اما 6 عضو دیگر شورا خواستار شنیدن سخنان و برنامه های سایر نامزدهای تصدی پست شهرداری کرمانشاه می باشند.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: این اختلاف سلیقه باعث شده که نتوانیم با نامزدهای پست شهرداری کرمانشاه به گفتگو بنشینیم و برنامه های آنان را دریافت و نظر نهایی را اعلام کنیم.
مرادی با بیان اینکه قرار بود با هشت نفر برای شهرداری کرمانشاه صحبت کنیم، یادآوری کرد: تاکنون سه نفر از نامزدها به اسامی علی قبادی، آرام حمیدی و نعمت مرادی موفق به ارائه برنامه های خود شده اند.
قرار گرفتن 11 عضو شورای شهر کرمانشاه در 2 گروه 6 و 5 نفره کار را پیچیده تر از قبل کرد، گروه پنج نفره (سیدحجت الله موسوی اجاق، سالار احمدزاده، سید احسان احسانی، غلامرضا امیری و مازیار رضایی) که خواستار ابقای شهردار فعلی هستند و گروه 6 نفره (کامران ملکی، ابراهیم مرادی، رسول آزادی، سیدپیمان موسوی، سیدمیثم موسوی اجاق) که احتمالا به دنبال شهردار دیگری می گردند.
این اظهارات آقای سخنگو در حالی مطرح شد که خود وی در جلسه قبلی شورا بر وجود همدلی، وفاق و تعامل گسترده میان اعضا بارها تاکید و عنوان کرده بود خادمان مردم در شورای شهر به دنبال بهترین تصمیم برای شهرداری هستند.

**تعامل شورا برای انتخاب شهردار
اما در حالی که تصمیم اعضای شورا برای تشکیل یا عدم تشکیل جلسه برای انتخاب شهردار مشخص نبود، نقل قولی از سخنگوی شورا مبنی بر برگزاری قطعی جلسه اعضا در روز یکشنبه هفته آینده (دوم مهر) منتشر شد.
آنچه به نقل از ابراهیم مرادی آمده این است: جلسه یکشنبه هفته آینده قطعی است و برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه نیز از اعضای شورا دعوت بعمل آمده است تا در صورت عدم نتیجه گیری در جلسه روز یکشنبه در یکی از این روزها بحث انتخاب شهردار به نتیجه برسد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در هفته آینده شاهد انتخاب شهردار باشیم، خاطرنشان کرد: پس از این کار، تشکیل کمیسیونهای مختلف شورا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

** اتمام حجت فرماندار کرمانشاه با شوراییان
فرماندار کرمانشاه روز پنجشنبه به جد از شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواست در اولین فرصت نسبت به انتخاب شهردار و تعیین تکلیف وضعیت شهرداری اقدام کند.
روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه به نقل از فضل الله رنجبر افزود: در صورتی که شورا در اولین جلسه هفته آینده خود وضعیت شهرداری را مشخص ننماید در راستای پاسداری از مصالح عمومی مردم موضوع به هیات رسیدگی به تخلفات شوراها گزارش خواهد شد.
وی گفت: نباید بیشتر از این مردم را و وضعیت کمیسیون ها و سایر امور شهر را معطل گذاشت.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.