به گزارش ایرنا شورای اسلامی شهر اهواز چهارشنبه در دومین جلسه علنی خود با دستور کار انتخاب شهردار، به اتفاق آرا 'منصور کتانباف' را برای دومین بار به عنوان شهردار اهواز انتخاب کرد.
در این نشست برخلاف جلسه گذشته که به دلیل غیبت پنج عضو شورا لغو شده بود، هر 13 عضو شورای اسلامی شهر اهواز حضور داشتند.
با وجودی که پیش از این گزینه های دیگری نیز برای شهرداری اهواز معرفی و بررسی شده بود اما در این نشست، کتانباف به عنوان تنها نامزد مطرح و برای انتخاب وی رای گیری شد که در نهایت با 13 رای اعضای شورا انتخاب شد.
کتانباف شهردار منطقه 22 تهران و رئیس ستاد قالیباف در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که در سال های 90 تا 92 در زمان انحلال شورای سوم شهر اهواز از سوی حجازی استاندار وقت (قائم مقام شورای شهر) به عنوان شهردار اهواز منصوب شده بود.
در این نشست همچنین 'محمد عتاب اهوازی' مسئول حراست شهرداری منطقه 4 اهواز نیز به عنوان تنها گزینه سرپرستی شهرداری اهواز معرفی و با 13 رای به این سمت انتخاب شد و حکم خود را دریافت کرد.

*بررسی 10 گزینه برای شهرداری
محمدهادی قنوات منشی اول شورای شهر اهواز در این نشست گفت: علاوه بر کتانباف، جمالی نژاد، حسینی، عالیپور، وطنخواهی، بحرینی، صفری، شیرازی، دوایی فر و مقتدایی به عنوان گزینه شهرداری اهواز مطرح شدند.
وی افزود: این افراد برنامه های خود را ارائه کرده و انتخاب کتانباف ماحصل بررسی این گزینه هاست.
حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین اتفاق نظر اعضای شورا برای انتخاب شهردار را یک رویداد بی نظیر در طول دوره شوراهای اهواز دانست و افزود: بعد از آغاز به کار شهردار، شورا وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد و همه عملکرد وی را تحت نظر خواهد داشت.
حیدری از حسینی به دلیل اعلام انصراف از نامزدی شهرداری اهواز تقدیر کرد و گفت: انصراف وی باعث انسجام شورای شهر شده است.
سیدکریم حسینی معاون اسبق استاندار خوزستان، سخنگوی جمنا و رئیس ستاد رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که بعد از انصراف جمالی نژاد (شهردار سابق اصفهان) به عنوان گزینه اصلی شهرداری اهواز مطرح بود. در پی بروز اختلاف میان اعضای شورا در جریان انتخاب شهردار، حسینی دیروز از نامزدی شهرداری اهواز انصراف داد.

*انتخاب یک شهردار انقلابی
نبی الله خون میرزایی فرماندار اهواز نیز اظهار امیدواری کرد با انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری از وقفه در کار مدیریت شهری و خدمات روزمره به شهروندان جلوگیری شود.
حجت الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز، نیز در این نشست با بیان اینکه با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم گفت: شورای شهر شان نظارتی خود را کماکان حفظ می کند و حتی اگر فردی منسب به یک جریان خاص باشد نیز تحت نظر 13 عضو شورا خواهد بود.
وی افزود: ما به دور از لابی ها و فشارهای سیاسی قدم برمی داریم و بر اساس پایبندی به قولی که به بچه های مساجد و ارزشی داده بودیم، یک فرد انقلابی را به عنوان شهردار انتخاب کردیم.
موسی پور با اشاره به غیبت پنج عضو در جلسه گذشته شورا اظهار کرد: تنها هدف اعضای غایب این بوده که به دور از لابی ها و فشارهای سیاسی و فاسد حاضر در صحنه به انتخاب درست و بدون حاشیه برسند و اصرار بر گزینه خاصی نداشتند.

*در انتظار نهاد فرهنگی اجتماعی
منصور کتانباف شهردار اهواز همچنین در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از 12 سال پیش، شهرداری ها به عنوان نهاد فرهنگی اجتماعی در کشور مطرح شده اند که این رویکرد در بسیاری از کلانشهرها و شهرهای کشور محقق شده است و امیدواریم بتوانیم در اهواز در مسیر بهبود حرکت کنیم.
وی خدمات شهری پیشانی شهر و اولویت برنامه های شهرداری ها عنوان کرد و افزود: شهرداری نهادی است که باید در خدمت مردم باشد.
کتانباف درباره برنامه خود برای تسویه بدهی های شهرداری اهواز گفت: همه سازمان ها هم طلبکار هستند و هم بدهکار؛ بنابراین برای تسویه بدهی ها، مردم باید با پرداخت عوارض شهری و بدهی های خود به شهرداری ما را در تسویه بدهی ها کمک کنند.
وی با بیان اینکه برنامه خود را در جلسه با اعضای شورا ارائه کرده و بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری اهواز آن را اجرا می کنم، تشریح این برنامه ها را به آینده موکول کرد.
کتانباف در ادامه درباره تغییر مدیران شهرداری گفت: انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری انجام می شود و هنوز ماندن و یا رفتن مدیران مشخص نشده است بنابراین هر کس بتواند در این مسیر حرکت کند و صلاحیت های لازم را داشته باشد، ابقا می شود.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.