نعمت الله حقیقی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: متاسفانه از آنجایی که قیمت تمام شده نرخ تسهیلات به بنگاه های تولیدی در سامانه رونق تولید 27 درصد است، واحدهای تولیدی استان از این سامانه استقبال نکرده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه طی 2 سال گذشته حدود 104 کارگروه تسهیل در استانداری تشکیل شده است، اظهار داشت: در این مدت، 669 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و 833 مصوبه نیز داشته ایم که 310 مصوبه آن اجرا و 523 مصوبه نیز در دست اجراست.
وی گفت: مهمترین مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان با آن درگیر هستند و در کارگروه تسهیل مطرح می شود، مشکلات سرمایه در گردش، معوقات بانکی، پرداخت تسهیلات، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و تامین انرژی است.
وی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار و 242 واحد تولیدی کشور در این سامانه ثبت نام کرده اند که 65 واحد آن متعلق به استان کرمانشاه است، تصریح داشت: کرمانشاه از این نظر در رتبه 25 کشوری قرار دارد.
حقیقی تعداد طرح های ثبت نام شده در این طرح را در کل کشور یک هزار و 891 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 12 طرح مربوط به استان کرمانشاه است که در این باره در رتبه 28 کشور است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر تعداد معادن ثبت نام شده در سامانه، در رتبه 27 کشور واقع شده است، خاطرنشان ساخت: در مجموع 408 معدن در کشور در این سامانه ثبت نام کرده اند که سه معدن آن متعلق به استان کرمانشاه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، تعداد واحدهای معرفی شده به بانک را در سطح کشور 443 و در سطح استان 11 واحد عنوان کرد و افزود: کرمانشاه از نظر معرفی واحدهای ثبت نام شده در سامانه رونق تولید به بانکها، در جایگاه 13 کشوری قرار دارد.
وی در پایان رتبه کرمانشاه در بحث میزان پرداخت تسهیلات را در جایگاه سوم کشور دانست و یادآورشد: تاکنون به پنج واحد استان تسهیلات پرداخت شده است که این رقم در کل کشور 68 واحد است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.