مظفر رحیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود سه هزار و 720 میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندم کاران استان باقی مانده که آن هم به احتمال فراوان تا پایان مهر پرداخت می شود.
وی افزود: تا صبح امروز (20 شهریور) افزون بر 646 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی کار خرید رسما به پایان رسیده است.
رحیمی خاطرنشان کرد: در عین حال ممکن است هنوز گندم کارانی از شهرستان سردسیر سنقر و کلیایی محصول خود را تحویل نداده باشند که این افراد باید با در دست داشتن معرفی نامه از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود به سیلوی مرکزی استان مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه یادآوری کرد: استان کرمانشاه امسال از نظر تولید گندم جزو چهار استان اول کشور بود و از نظر کیفیت نیز به جرائت می توان ادعا کرد در سال های اخیر کم نظیر بوده است.
وی ذخیره گندم استان را بیش از یک میلیون و 120 هزار تن عنوان کرد و گفت: این مقدار برای مصرف 6 سال استان کفایت می کند.
رحیمی همچنین از وجود 45 مرکز ذخیره سازی گندم در استان خبر داد و گفت: 38 مورد از این تعداد مربوط به بخش خصوصی و هفت مورد نیز مربوط به بخش دولتی است.
وی در پایان و با بیان اینکه گندم کرمانشاه به اکثر استان های کشور ارسال می شود، از صادرات روزانه 1500 تا 2500 تن آرد به کشور عراق خبر داد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.