سرهنگ پاسدار علی یوسفی راد روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واقعه عظیم غدیر خم عصر روز جمعه (17 شهریور) در بلوار طاق بستان جنب حوزه علمیه امام خمینی (ره) بازسازی می شود.
وی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، نورافشانی، مداحی و مولودی خوانی از جمله برنامه های جانبی بازسازی واقع غدیر در شهر کرمانشاه است.
سرهنگ یوسفی راد پیش بینی کرد برای بازسازی واقعه غدیر خم در شهر کرمانشاه بیش از پنج هزار نفر از آن بازدید کنند.
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه از بازسازی حادثه غدیر خم در هفت شهرستان دیگر نیز خبر داد.
وی گفت: صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر و کلیایی، دالاهو، گیلانغرب و اسلام آبادغرب سایر شهرهایی هستند که واقعه غدیر خم در آن ها بازسازی می شود.
سرهنگ یوسفی راد، زمان بازسازی واقعه غدیر را متفاوت دانست و گفت: کاربازسازی واقعه غدیر در شهرهای یاد شده از عصر روز پنجشنبه 16 شهریور تا شنبه 18 شهریور خواهد بود.
وی در پایان هدف از بازسازی واقعه غدیر خم را ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه و آشناسازی بیشتر عموم مردم با این حادثه مهم عنوان کرد.
واقعه غدیرخم در سال دهم هجری (632 میلادی) در محلی به همین نام که در 68 کیلومتری شهر مکه قرار دارد اتفاق افتاد و در آن پیامبر مکرم اسلام با بالا بردن دستان حضرت علی (ع) در مقابل مسلمانان، وی را جانشین و وصی خود قرار داد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.