در این یادداشت آمده است: به احتمال قریب به ‌یقین روز اول شهریور 1396، کرمانشاه در روز آغاز تشکیل شوراها، نخستین‌ شهر ایران است که جلسه آن تشکیل نشد و حاشیه فراتر از متن اعضایش پیش از آغاز کار، شروع شده است.
مراسم تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه به ‌دلیل به ‌حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد./ ایرنا'.
این بار نام کرمانشاه مثل فهرست بیکاری در پشت‌کردن به مفهوم توسعه شهری، مقام نخست شوراهای شهر کشور را در قهر شخصی به ‌خود اختصاص داد. رخداد تلخ امروز شورا در مطبوعات و رسانه‌ها برای ثبت در تاریخ، درج می‌شود.
اعضایی که به ‌سود منافع شخصی آبستراکسیون یا عدم حضور عمدی برای تشکیل ‌نشدن جلسه را رقم زدند می‌دانند تلاش بزرگان شهر و نهادهایی را برای دوری از یک 'بَدِ بزرگ' متلاشی کردند!
سال‌هاست ساختمان آجری سبزه ‌میدان، محصولی جز اندوه و حسرت برای شهروندانش نداشته است.
برخی از منتخبین شورا در نخستین قدم، هشدارهای استاندار و مقامات دیگر را نادیده گرفتند و برای جلوگیری از یک فاجعه، گوششان به هیچ ‌کس بدهکار نشد!
نفر نخست شورای پنجم با 41 هزار و 339 رأی توانسته است به ‌طور تقریبی 5/8 درصد آرای شهروندان کرمانشاهی را به ‌خود اختصاص دهد. به‌ هر روی آنها نمایندگان مجلس محلی‌اند و باید برابر قانون نسبت به رفتار خود پاسخگو باشند.
مراکز استان‌های دیگر چند ماه است برای روز اول شهریور انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر را در برنامه خود قرار داده‌اند.
از انتشار اخبار خوشایند استان‌های دیگر شادمان می‌شویم و بر چهره غم ‌گرفته مرکز مهمترین استان غربی کشور، مصیبت رفتارهای غیر اصولی دامن می‌گستراند.
همین دیروز بود که یک ایستگاه متروی شهر شیراز با حضور وزیر کشور افتتاح شد. قاسم تقی‌زاده شهردار منتخب شهر مشهد بلافاصله در روزنامه شرق یادداشت نوشت. در بخش‌هایی از کشور بانوان یا رئیس شورای شهر و روستا شدند یا شهردار.
یحیی عیدی شهردار خرم‌آباد 33 تن از مستخدمین نزدیک به اعضای شورای شهر لرستان را از شهرداری اخراج کرد.
اَبَر پروژه میدان استقلال اصفهان که جایزه جهانی خشت طلایی تهران 2015 را به ‌دست آورده بود، به بهره‌برداری رسید تا مردم شریف اصفهان از نعمت هماهنگی شورا و شهرداری برای تسهیل زندگی بهتر در شهر برخوردار شوند.
همین سه روز پیش بود اعلام شد تفاهم‌نامه ساخت تراموای اصفهان قرار است تا یک ماه دیگر منعقد و 30 ماه دیگر مردم اصفهان از این موهبت اندیشه و همکاری برخوردار شوند. اصفهانی‌ها هم مترو دارند و نیز اتوبوس‌های بی‌آر‌تی. اضافه کنید تراموا را. در حالی که کرمانشاه هنوز در سودای ستون‌های خشن سیمانی‌اش درمانده است.
همان محصول شکست‌ خورده برنامه شورای شهر وقت کرمانشاه بود. به قول باباطاهر عزیز:
ته که نوشم نه‌ای نیشم چرایی
ته که یارم نه‌ای پیشم چرایی
ته که مرهم نه‌ای بر داغ ریشم
نمک‌پاش دل ریشم چرایی
این مجلس محلی خدمتی‌ نمی‌کند، نمک بر زخم‌های ناسور مردم شریف و صبور کرمانشاهی نریزند! مطبوعات و رسانه‌ها تمامی رفتارهای اعضا را رصد و تا پایان دوره چهار ساله آنها را رها نخواهند کرد و نیز اگر خدمتی کنند آن را‌ بر صدر اخبار شهر خواهند نشاند.
آبستراکسیون برای منافع شخصی، بدترین شکل بی‌احترامی به مردمی است که پای صندوق آرا حاضر شده‌اند!
3209/8066 دریافت کننده:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.