فرامرز اکبری روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته دولت در مسجد مهدیه قصرشیرین در جمع مردم و مسئولان افزود: با بهره برداری از این سدها و شبکه های زیردست آن ها در مجموع 11 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان به آبی تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون شبکه های پایین دست سدهای تنگ حمام و زاگرس به بهره برداری رسیده است و مردم از آب آن برای مصارف کشاورزی و افزایش تولید و رونق این بخش استفاده می کنند.
وی اظهارداشت: هم اکنون در سه هزار و 200 هکتار از زمین های تحت پوشش سد تنگ حمام و همچنین 2 هزار و 800 هکتار زمین کشاورزی ناحیه عمرانی چهار سد زاگرس، کار شبکه گذاری به اتمام رسیده و ناحیه پنج عمرانی سد زاگرس نیز که یک هزار و 200 هکتار از زمین ها را زیرپوشش قرار می دهد، تجهیز کارگاه شده است.

** تزریق 710 میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه های شهرستان
فرماندار قصرشیرین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولی که هم اکنون در بخش راه های شهرستان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای قطعه های مختلف بزرگ راه کربلا در حوزه شهرستان در مجموع 710 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
اکبری افزود: در حوزه احداث بزرگراه کربلا، قطعه 8 با هشت کیلومتر و اعتبار 160 میلیارد ریال، قطعه 9 به طول 16 کیلومتر و 320 میلیارد ریال اعتبار در مسیر جاده ریخک در حال اجراست.
وی از آغاز عملیات اجرایی قطعه 10 بزرگ راه کربلا به طول 9 کیلومتر با 230 میلیارد ریال اعتبار در چند روز آینده خبر داد و گفت: برای انجام روکش آسفالت بلوار خسروی نیز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

** سرمایه گذاری 9 هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در قصرشیرین
وی گفت: علاوه بر موارد یاد شده، دولت یازدهم در بخش های مختلف از جمله ورزش و جوانان، فرهنگی هنری، آثار تاریخی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، گازرسانی، بنیاد مسکن و سایر بخش ها بیش از 9 هزار میلیارد ریال برای توسعه بیش از پیش شهرستان مرزی قصرشیرین سرمایه گذاری کرده است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: برای انجام اقدام های مهم در بحث اربعین با توجه به بازگشایی مرز رسمی خسروی و تردد 500 هزار تنی زائران از این مرز رسمی برای تقویت زیرساخت ها تاکنون حدود 140 میلیارد ریال برای شهرستان جذب و هزینه شده است.
اکبری گفت: از مجموع این اعتبار، 40 میلیارد ریال برای عمران شهری، 70 میلیارد ریال برای مرمت و نصب روشنایی برق، 10 میلیارد و 70 میلیون ریال برای احداث سرویس های بهداشتی، 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد گیت های گذرنامه و هشت میلیارد ریال برای اجرای روکش آسفالت هزینه شده است.
وی گفت: همچنین علاوه بر این میزان اعتبار، با همت دولت تدبیر و امید برای تقویت شبکه ارتباطات و زیرساخت شامل فیبرنوری، ایستگاه های تلفن همراه شامل ایرانسل، رایتل و همراه اول در قصرشیرین نیز بیش از 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
وی گفت: در هفته دولت، 22 پروژه طرح عمرانی، کشاورزی، خدماتی و ورزشی با بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.