به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ افزود: در جریان سفر مقام معظم رهبری پروژه های مهمی برای استان تعریف شده بود که در چهار سال گذشته بسیاری از آنها به ثمر نشسته است.
رازانی افزود: در حوزه کشاورزی و توسعه آبیاری نوین اقدام های موثری انجام شده ضمن اینکه سدهای داریان، سلیمان شاه، جامیشان، زمکان و تنگه حمام نیز در این دوره چهار ساله افتتاح شده اند.
وی با اشاره به طرح بزرگ گرمسیری و احداث تونل 49 کیلومتری برای این طرح گفت که مرحله اول این طرح پاییز امسال به بهره برداری می رسد و آب به دشت های سرپل ذهاب خواهد رسید.
افتتاح کارخانه تولید خودرو، پروژه راه آهن کرمانشاه و تصویب منطقه آزاد قصرشیرین در سفر رییس جمهوری به استان دیگر موضوعاتی بود که رازانی به عنوان دستاورد چهار ساله دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه عنوان کرد.
به گفته رازانی، در چهار سال گذشته 180 کیلومتر به بزرگراه های استان افزوده شده و در نتیجه تمام ورودیها و خروجی های کرمانشاه با دیگر استان های همجوار تبدیل به بزرگراه شده است.
وی افزود: در هفته دولت امسال 30 کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح می شود، ضمن اینکه 15 کیلومتر محور کرمانشاه به کامیاران مانده که ظرف 2 سال آینده انجام خواهد شد.
رازانی در ادامه گازرسانی به 700 روستای استان در چهار سال گذشته را دیگر دستاورد دولت برای کرمانشاه عنوان کرد و افزود: هم اکنون گازرسانی به 500 روستا در حال اجراست ضمن اینکه 500 روستای دیگر نیز در حال پیمان سپاری است.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: ما حتی پیشنهاد ایجاد خط راه آهن شمالغرب به جنوب غرب کشور از مسیر کرمانشاه را مطرح کرده ایم که از این پیشنهاد استقبال شده است.
رازانی بخش اقتصادی استان را نیازمند تمرکز بیشتر عنوان کرد و افزود: کارگروه صادرات به طور منظم تشکیل و رصد می شود ضمن اینکه با بهره برداری از بازارچه مرزی سومار در چهار سال اخیر مشکلات به وجود آمده صادرات مرز پرویزخان به خاطر مسائل عراق را توانستیم حل کنیم.
وی از تشکیل هشت کارگروه اشتغال در چهار ماهه اول امسال به عنوان سند جدیت مدیریت استان در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال نام برد و تاکید کرد که مساله اصلی استان اقتصاد و اشتغال است.
برنامه ریزی برای افزودن پنج هزار هکتار به باغات استان در کارگروه کشاورزی دیگر موضوعی بود که رازانی به آن اشاره کرد.
در این جلسه عبدالرضا مصری، فرهاد تجری، احمد صفری، حجت الاسلام جواد حسینی کیا، حشمت الله فلاحت پیشه و شهاب نادری نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را مطرح کردند.
در پایان رازانی در خصوص طرح سردسیری گفت: آخرین خبر این است که این طرح با طراحی جدید نیاز به سد پالنگان ندارد و مسیر جدیدی برای پمپاژ و انتقال آب تعریف خواهد شد که هزینه تمام شده آن کمتر بشود.
وی در خصوص طرح گرمسیری نیز بیان داشت: موضوع افزایش ظرفیت نگهداری آب این طرح در استان به مطالعه سپرده شده و در سیمای کلی طرح نیز می توان تغییراتی ایجاد کرد و همچنان جای چانه زدن دارد.
موضوع نیاز شهرستان های استان به پزشک متخصص و نیز ورزش استان و احداث زمین ورزشی برای روستاهای بالای 100 خانوار دیگر موضوعاتی بود که رازانی به آنها اشاره کرد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.