اکبر سنجابی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس سد شهدای گمنام سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس فرصت مناسبی برای اشتغالزایی است، اظهار داشت: این طرح تاکنون زمینه اشتغال بیش از 15 تن را به صورت مستقیم فراهم کرده است
وی با اشاره به این که در سد شهدای گمنام این شهرستان از سال 94 به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت زیست محیطی و ایجاد محیط های پرورش آبزیان، طرح پرورش ماهی در قفس اجرا شده، بیان کرد: پارسال 50 تن انواع ماهیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری به روش پرورش در قفس در محل این سد تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی با اشاره به افزایش طرح پروش ماهس در قفس در سرپل ذهاب، شمار استخر پروش ماهی در این شهرستان را 10 مزرعه ذکر کرد و گفت: همسو با اجرای این طرح علاوه بر تولید سالیانه 580 تن انواع ماهی قزل آلا، کپور و خاویاری، 100 تن ماهی نیز به صورت صید و صیادی در این منطقه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
فرماندار سرپل ذهاب افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در منابع آبی سرپل ذهاب، پیش بینی می شود در سال جاری با نصب سه قفس 25 تنی در سد شهدای گمنام، تولید انواع آبزیان در این شهرستان با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شود.
سنجابی، هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را افزایش تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: در دیگر مزارع استخر پرورش ماهی این شهرستان نیز 65 تن مشغول فعالیتند.
وی از تولید و پروش زالو در سطح محیط های پرورش آبزیان در سرپل ذهاب خبر داد و گفت: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و پرورش میگو نیز به عنوان یک صنعت درآمد زا، در اشتغالزایی افراد موثر است و به همین منظور اداره شیلات این شهرستان، آماده هرگونه همکاری با علاقه مندان و فعالان این عرصه است.
سد شهدای گمنام در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، بیش از سه هزار و 600 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان و همچنین شهرستان مرزی قصرشیرین را زیرپوشش قرار می دهد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7399/8066 خبرنگار: سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.