آنان با حضوردر مقابل فرمانداری شوشتر خواستار رسیدگی به مشکل تعیین جریمه های حق آبه چند برابری برای پرورش دهندگان آبزیان شدند.
نماینده تجمع کنندگان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان حق آبه برای هر هکتار زمین مزرعه پرورش ماهی، هشت میلیون ریال است ولی به دلیل مجوز نداشتن برخی زمین های مزارع پرورش ماهی هر هکتار60میلیون ریال تعیین شده و این در حالی است سازمان آب و برق خوزستان از نبود آب برای این مزارع سخن می گویند.
وی افزود: 2 هزار و 500 هکتار مزرعه پرورش ماهی در شوشتر وجود دارد که حدود یک هزار و 100 هکتار از این زمین ها مجوز ندارد در نتیجه آب و برق خوزستان برای حق آبه آنها هفت برابر جریمه تعیین کرده و این مشکل از سال 79 وجود دارد.
نماینده تجمع کنندگان گفت: سازمان آب و برق، نبودن آب و ایجاد آلودگی برای شهرستان های پایین دست را دلیل ندادن مجوز عنوان می کند.
وی بیان کرد: این موضوع را از طریق تعدادی از مسئولان پیگیری کردیم اما تاکنون نتیجه ای گرفته نشده است و سازمان آب و برق درخواست کرده تا سه روز دیگر تکلیف پرداخت حق آبه را مشخص کنیم.
این تجمع کننده اضافه کرد: این مزارع 10 هزار تن در سال تولید دارند که 80 درصد صادر می شود.
وی ادامه داد: مزارع پرورش ماهی شوشتر 2 هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و 10 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده اند.
این تجمع کننده با اشاره به اینکه از پارسال تا کنون سه بار تجمع شده است گفت: تجمع از ساعت 9 صبح تا حوالی ظهر ادامه داشت و مسئول دفتر فرماندار شوشتر خواست تا چند روز دیگر صبر کنیم.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.