به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم ورزشی استان در هفته گذشته برگزاری مسابقات بین المللی کاراته جام دوستی ملت ها (سبک فودوکان) با حضور 12 کشور به میزبانی کرمانشاه بود که این رقابت ها با قهرمانی تیم ایران در هر 2 بخش آقایان و بانوان پایان یافت.
در این رقابت ها که تیم هایی از ایران، سوئیس، صربستان، چچن، نپال، پاکستان، افغانستان، ایتالیا، لبنان، اتریش، عراق و جمهوری آذربایجان حضور داشتند با احتساب نتایج و مقام های کسب شده در تمامی رده های سنی بخش آقایان، تیم های کاراته ایران و عراق قهرمان و نایب قهرمان شدند و ایتالیا و آذربایجان نیز مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.
در مسابقات بخش بانوان نیز تیم بانوان ایران مقام قهرمانی را از آن خود کرد و تیم های کاراته بانوان ایتالیا و عراق نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

** سه ورزشکار و یک مربی کرمانشاهی به عضویت تیم ملی کبدی بانوان درآمدند
رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه از عضویت سه ورزشکار و یک مربی کرمانشاهی در تیم ملی کبدی بانوان ایران رده سنی بزرگسالان خبر داد و گفت: آزاده صیدی، فاطمه کرمی و راهله نادری به عنوان بازیکن و لیلا دوستوندی به عنوان مربی در تیم ملی کبدی بانوان ایران حضور خواهند داشت.
مختار صیدی با بیان اینکه تیم ملی کبدی بانوان ایران قرار است طی روزهای آینده پنج دیدار تدارکاتی با تیم ملی کبدی سریلانکا در تهران برگزار کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بانوان کبدی کار ایران خود را برای حضور قدرتمندانه در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی آماده می کنند.
وی یادآوری کرد اردوی تیم ملی کبدی بانوان ایران از روز 25 تیر در مجموعه ورزشی بعثت تهران آغاز شده و تا ششم مرداد نیز ادامه می یابد و بازی های دوستانه تیم ایران با سریلانکا نیز قرار است در خلال برپایی همین اردو و از 30 تیر تا چهارم مرداد در تهران برگزار شود.

** درخشش کاراته کاهای کرمانشاه در مسابقات قهرمانی آسیا
مهدی خدابخشی، سامان حیدری، علی مسکینی و محدثه آقایی چهار کااراته کا کرمانشاهی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار شد، بودند و توانستند 2 مدال برنز و یک مدال طلای تیمی را برای ایران به ارمغان بیاورند.
خدابخشی و حیدری اعضای کمیته تیمی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا بودند که با چهار پیروزی متوالی مقابل هندوستان، تاجیکستان، قزاقستان و عربستان مقتدرانه عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.
همچنین علی مسکینی در وزن 55- کیلوگرم رده سنی امید و مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم رده سنی بزرگسالان به مدال برنز دست پیدا کردند و محدثه آقایی در وزن 68+ کیلوگرم بزرگسالان نیز با 2 شکست متوالی از رقابت ها کنار رفت.

** درخشش دو و میدانی کاران کرمانشاهی در رقابت های جهانی لندن
یکی دیگر از رویدادهای مهم ورزشی استان در هفته گذشته حضور 2 ورزشکار کرمانشاهی به نام های مهران نکویی مجد و محمدخالوندی در رقابت های معلولان جهان که به میزبانی لندن انگلیس برگزار شد، بود که هردوی آن ها موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شدند.
نکویی مجد یکی از نمایندگان ایران در ماده پرتاب وزنه کلاس F35 بود که توانست با پرتابی به طول 15 متر و 15 سانتی متر در جایگاه دوم رقابت های جهانی لندن قرار گیرد.
در این ماده ورزشکاری از کشور چین با ثبت رکورد 15 متر و 30 سانتی متر عنوان قهرمانی را بدست آورد و علی اصغر جوانمردی دیگر نماینده کشورمان نیز با پرتابی به طول 15 متر و 13 سانتی متر در جایگاه سوم ایستاد.
همچنین محمد خالوندی دیگر ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی دو و میدانی معلولان ایران با پرتابی به طول 42 متر و 18 سانتی متر نیز توانست مقام نایب قهرمانی را کسب کند.
در این ماده امان الله پاپی موفق شد با پرتابی به میزان 44 متر و 87 سانتیمتر در جایگاه نخست قرار گرفته و مدال طلا کسب کند و عبدالله حیدری هم با ثبت رکورد 41 متر و 83 سانتیمتر صاحب گردن آویز برنز شد.
خالوندی قبلا و در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن با ثبت رکورد 50 متر و 98 سانتی ‌متر، در رقابت های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو با ثبت رکورد 46 متر و 12 سانتی متر و در مسابقات جهانی 2015 قطر نیز با رکورد 43 متر و 76 سانتیمتر عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

** رئیس جدید هیات گلف استان کرمانشاه انتخاب شد
الهام اکبری در مجمع انتخابات هیات گلف استان کرمانشاه با کسب 12 رای برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس این هیات انتخاب و معرفی شد.
مجمع انتخابات هیات گلف استان کرمانشاه به ریاست کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون و با حضور سید ارسلان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد و اکبری توانست با کسب تمامی آراء افراد حاضر بار دیگر به عنوان رئیس این هیات انتخاب شود.
رئیس فدراسیون گلف در این مجمع از خریداری حدود 25 میلیارد ریال تجهیزات برای هیات های استانی گلف طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: این تجهیزات طی مدت یاد شده در اختیار استان های کشور قرار گرفته است.
کیکاوس سعیدی با بیان اینکه خوشبختانه گلف ایران در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و توانسته در رده بندی فدراسیون جهانی جهش خوبی داشته باشد، گفت: تا چند سال پیش گلف ایران در آخرین رده های رنکینگ جهانی قرار داشت اما در دو سه سال اخیر از رده 72 به رده 50 صعود کرده است.

** کشتی گیر کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میدان می رود
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه، از اعزام آزادکار نوجوان کرمانشاهی به رقابت های کشتی قهرمانی آسیا که قرار است به میزبانی بانکوک تایلند برگزار شود، خبر داد و گفت: میثم زارع کشتی گیر کرمانشاهی است که به عنوان نماینده وزن 76 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی آسیا حضور پیدا می کند.
منصور کیانی با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با 10 ورزشکار قرار است چهارشنبه شب تهران را به مقصد بانکوک ترک کند، افزود: رقابت های قهرمانی آسیا در 2 بخش آزاد و فرنگی برگزار می شود که رقابت های بخش آزاد طی روزهای 31 تیر و اول مرداد به انجام خواهد رسید.

** تیم وزنه برداری معلولان کرمانشاه عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کرد
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه، از کسب مقام نایب قهرمانی تیم وزنه برداری استان در رقابت های معلولان کشور خبر داد و گفت: تیم وزنه برداری جانبازان و معلولان کرمانشاه با یک مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 نشان برنز و کسب 84 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.
عزت الله پرنیان خاطرنشان کرد: در این رقابت ها، علیرضا ایزدی تنها مدال طلای تیم وزنه برداری معلولان کرمانشاه را بدست آورد، صمد عباسی و شهرام رضایی مدال نقره و سلام خاصه پور و محسن بهزادیان نیز نشان برنز را برای تیم کرمانشاه کسب کردند.
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه یادآوری کرد: مسلم امیری و ایوب کبودی دیگر وزنه برداران کرمانشاهی مقام چهارم و علی حیدریان نیز مقام پنجمی را به خود اختصاص دادند تا در جدول امتیازی به کمک کرمانشاه آمده باشند.
وی ادامه داد: در پایان رقابت های وزنه برداری معلولان کشور، تیم تهران با 85 امتیاز قهرمان شد و اردیبل نیز با 77 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.