کیانوش همدانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه تاثیر مصرف انگور برای جلوگیری از بروز سرطان های سینه و روده ثابت شده است، گفت: 'ریزوراتول' موجود در آب انگور ار تشکیل تومور در بدن جلوگیری می کند و به همین روش از بروز سرطان جلوگیری می کند.
وی افزود: ترکیبات موجود در آب انگور سطح کلسترول خوب را در بدن بالا می برد و به همین دلیل از ایجاد انسداد در شریان ها جلوگیری می کند و سلامت قلب را افزایش می دهد.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نوشیدن روزانه آب انگور به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند، اظهارداشت: با نوشیدن آب انگور، سطح اکسید نیتریک در بدن بالا می رود که این امر ایجاد لخته در رگ های خونی را کاهش می دهد.
همدانی با اشاره به اینکه نوشیدن روزانه آب انگور به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند، ادامه داد: افراد دارای کم خونی از نوشیدن آب انگور تیره و غلیظ خودداری کنند، زیرا آب انگور تیره حاوی مواد شیمیایی است که می تواند سطح آهن بدن را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: کسانی که که معده ضعیفی دارند باید انگور را بدون پوست بخورند زیرا پوست آن دیر هضم است و موجب دل درد، نفخ و عوارض دیگر می شود.
این کارشناس تغذیه عنوان کرد: انگور بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از ساید اوریک، سنگ های صفراوی و مسمومیت های مزمن پاک کنند.
همدانی استفاده از انگور در بسیاری از رژیم های غذایی را مفید دانست و یادآور شد: در بیماری های یبوست، عوارض روماتیسم، چاقی، سوء هاضمه، بواسیر، کم خونی، عصبانیت، انسداد مجرای طحال و کبد، انگور بسیار مفید است.
وی گفت: انگور منبع ریزمغذی‌هایی نظیر مس، آهن و منگنز است که همگی در تشکیل و قدرت استخوان‌ها نقش مهمی دارند.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه ترکیبات موجود در انگور سبز یا زرد در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارند، توضیح داد: این ترکیبات به علت خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارند، از التهاب جلوگیری می کند و روند تخریب بافت‌های استخوانی را به تاخیر می‌اندازد.
همدانی افزود: انگور می‌تواند با قلیایی نمودن ادرار، از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری، به علاوه انگور به علت میزان بالای آب موجود در آن، حجم ادرار را افزایش و فشار بر کلیه‌ ها را کاهش دهد؛ به طور کلی تمام ترکیبات انگور به دفع سموم از کلیه‌ها کمک کرده و باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شوند.
وی اظهارداشت: همچنین انگور سرشار از مواد آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است و همه این مواد در تقویت بینایی و سلامت چشم انسان و فرآیند بینایی نقش مهمی ایفا می کنند؛ مصرف منظم انگور همچنین از بیماری های چشمی همچون آب مروارید و کاهش بینایی بر اثر افزایش سن جلوگیری می کند.
7445/8066 خبرنگار: سامان رحمتیان** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.