به گزارش ایرنا؛ یوسف شاه حسینی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی عملیات احداث مجتمع فرهنگی و هنری هرسین با بیان اینکه توسعه فرهنگی در قالب ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری، کتابخانه و سایر فضاهای فرهنگی شکل می گیرد، افزود: هر اندازه تعداد فضاهای فرهنگی بیشتر باشد در پیشبرد و ارتقا فرهنگی مؤثر هستند و باید نسبت به ارتقای شاخص های فرهنگی استان اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه شاخص های فرهنگی در استان کرمانشاه وضعیت قابل قبول نیست، تاکید کرد که حتما باید برای توسعه فضاهای فرهنگی بیشتر تلاش کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده نماییم.
او یادآور شد که برای پیشرفت باید توانایی و استعدادهای فرهنگی داشته باشیم و اگر این نوع نگرش شکل نگیرد توسعه های بعدی هم محقق نخواهد شد و اگر هم محقق شود اثر سازنده ای نخواهد داشت.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هرسین براساس شواهد و مستندات موجود دارای پیشینه و قدمت هشت هزار ساله است و از سوی دیگر خدمات و ایثارگری های مردم این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، گفت: این شهرستان کارنامه روشن و درخشانی دارد و از لحاظ ظرفیت های اقتصادی و گردشگری هم دارای مزیت های نسبی است.
شاه حسینی با بیان اینکه این شهرستان در جایگاه شایسته و بایسته خود قرار نگرفته و به آنچه که استحقاق این مردمان است دست نیافته است، افزود: کرمانشاه و هرسین باید در مرحله و مرتبه ای قرار بگیرند که انشاالله نقش سازندگی و توسعه را در آن پر رنگ ببینیم.
وی اظهار کرد: پروژه های بزرگی که منشأ تحول و توسعه هستند برای شهرستان هرسین در نظر گرفته شده که هر کدام می توانند ضمن تحول آفرینی اثرات مهمی برای اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و رفاه مردم در بر داشته باشد.
او به طرح کریدور شمال غرب به جنوب غرب، راه آهن، ساماندهی بوستان شهر، تصفیه خانه آب شرب و تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین به عنوان طرح های در دست اجرای این شهرستان اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم با نگاهی نو و با همتی مضاعف این پروژه ها را به بهره برداری می رساند.
در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: توسعه زیرساخت های فرهنگی از مهمترین اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: شهرستان هرسین دارای ظرفیت های مناسبی در زمینه های فرهنگی ، هنری و ادبی است و کار بیشتر در این عرصه موجب ارتقاء فرهنگ در این شهرستان و استان می شود.
فرماندار هرسین نیز در این مراسم گفت: مجتمع فرهنگی هنری شهر هرسین ( تالار ملل ) از مهمترین پروژه هایی است که در هفته های اخیر در این شهر کلنگ زنی می شود.
امیر شاه آبادی افزود: این پروژه در زیربنای یک هزار و 500 متر مربع و با اعتباری بیش از 35 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.