کامران کریمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های 84 و 85 تنها سه هکتار از زمین های کشاورزی روانسر به سیستم های تحت فشار مجهز بود که امروز مرز چهار هزار و 300 هکتار را طی کرده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 92 تا پایان سال 95 در یک هزار و 216 هکتار از اراضی این شهرستان سیستم های آبیاری تحت فشار اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر با بیان اینکه در سه ماه نخست سالجاری در 103 هکتار از مزارع کشاورزی روانسر این طرح اجرا شده اضافه کرد: اجرای 15 طرح دیگر در 79 هکتار از اراضی روانسر در حال اجراست.
کریمی، جلوگیری از رشد بی‌ رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکانپذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی‌ رویه خاک، کنترل ‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره‌ وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه این شهرستان دارای 64 هزار هکتار زمین کشاورزی است، افزود: از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم می باشد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.