به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از محمدرضا عدالت خواه در نشست با کانون وکلا و مرکز مشاوران ماده 187 دادگستری با اشاره به تعدد بالای شاکیان افزود: باتوجه به اینکه حضور همزمان این تعداد در دادگستری ممکن نیست بر آن شدیم با استفاده از وکلای معاضدتی که تاکنون 80 نفر داوطلبانه اعلام آمادگی کرده اند، پرونده را پیش ببریم و براساس برنامه ریزی هر یک از وکلا، وکالت تعدادی از این افراد را بر عهده بگیرند و دیگر نیازی به حضور آنها در دادگستری نباشد و با این شیوه پرونده را سریع تر به نتیجه مطلوب برسانیم.
وی مجموع تعداد سرمایه گذاران را 13 هزار و 793 نفر ذکر کرد و گفت: 65 درصد از شکات و سرمایه گذاران خانم ها هستند و پرونده آنها به وکلای خانم واگذار می شود و 45 درصد از سرمایه گذاران که آقایان هستند پیگیری پرونده های آنها به وکلای آقا سپرده خواهد شد.
وی اضافه کرد: البته تعدادی از این افراد بیش از یک قرارداد دارند و در مجموع 28 هزار و 911 قرارداد ثبت شده است که از این تعداد قرارداد، چهار هزار و 321 نفر قرارداد خود را فسخ کرده و اکنون 24 هزار و 590 قرارداد موجود می باشد که باید به کار آنها رسیدگی شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه گفت: 31 نفر از کانون وکلا و 49 نفر از مرکز مشاوران 187 دادگستری به صورت معاضدتی و رایگان و با اعلام داوطلبانه، وکالت پرونده این تعداد شکات را بر عهده می گیرند.
عدالتخواه با بیان اینکه تقسیم بندی سرمایه گذاران صورت گرفته است و مشخص شده که هر وکیل وکالت چه تعدادی را از این سرمایه گذاران را بر عهده می گیرد، گفت: تعدادی از سرمایه گذاران مبلغ سودی که دریافت کرده اند بیش از سرمایه سپرده گذاری بوده است و تعدادی، مبلغ کمتری دریافت کرده اند و برخی از این سرمایه گذاران هیچ سودی دریافت نکرده اند که همه اینها مشخص است و اعلام می شود تاکنون هیچ مبلغی از طرف دادگستری به هیچ سرمایه گذاری پرداخت نشده است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه مبالغی که فرد متخلف از سرمایه گذاران دریافت کرده است بسیار بیشتر از اموالی است که اکنون موجود است و بسیاری از اموال که تلاش می شود به فروش برسد طبق نظر کارشناس ارزش آنها بسیار پایین تر از ارزش خریداری شده آن است.
وی اضافه کرد: دریافتی روزانه از مردم گاهی تا 20 میلیارد ریال هم رسیده است و این در حالی است که باید تلاش شود از محل فروش اموال موجود بعد از چند ماه مبالغی در حدود 2 تا سه میلیارد ریال جمع آوری شود و این کار را کند و سخت کرده است.
رئیس کل دادگستری در ادامه تصریح کرد: متاسفانه فرد متخلف که سوابق زیاد کیفری از جمله سرقت مسلحانه در سابقه خود دارد با استفاده از غفلت مسئولان وقت اقدام به دریافت مجوز در زمینه تولید فرش دستباف در کارگاه غیرمتمرکز به مدت 2 سال کرده است که بعد از مدتی نه تنها از حدود مجوز خود در زمینه فرش عدول کرده، بلکه فعالیت اقتصادی خود را در زمینه های مختلف از جمله خرید اسب، شتر، سنگ های قیمتی، ماشین و غیره ادامه می دهد و هیچ نظارتی هم از سوی مسئولان بر فعالیت غیرقانونی اش صورت نمی گیرد.
عدالت خواه یادآور شد اگر ورود دستگاه قضائی به این پرونده صورت نمی گرفت اکنون سرمایه های بیشتری از مردم به یغما برده شده بود و طبق گفته فرد متخلف و اسناد موجود، وی تابعیت کشور افغانستان نیز داشته است و یقینا اگر این جریان ادامه پیدا می کرد با سرمایه های هنگفت متواری می شد.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.