به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، محمدناصر نیکبخت روز دوشنبه در دیدار با سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی بیان کرد: وعده اولیه سرمایه گذاری مشترک محقق شده که از این اقدام خرسند هستم.
وی با ذکر اینکه کشور ایران بر روی ریل توسعه قرار گرفته است اضافه کرد: شرایط جدید فراهم شده از سوی دولت زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر را ایجاد کرده است.
وی با استقبال از حضور و سرمایه گذاری آلمانی ها و ایرلندی ها در همدان یادآوری کرد: شما در سرمایه گذاری گذشته توانمندی خود را ثابت کرده اید.
استاندار همدان تاکید کرد: هر گونه تعامل و همکاری لازم برای گسترش سرمایه گذاری کشورهای خارجی در این استان صورت می پذیرد.
نیکبخت با عنوان اینکه همدان ظرفیت های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، از سرمایه گذران خارجی خواست فعالیت خود را در دیگر بخش ها نیز گسترش دهند.
وی فاصله سه ساعته همدان با 9 استان همجوار، وجود تمامی زیرساخت ها و امکانات و داشتن یک هزار 800 اثر تاریخی را نشانه استعداد بالای این استان برای سرمایه گذاری دانست.
استاندار همدان گفت: یکی از نیازهای اساسی کشور و استان استفاده از تکنولوژی بسته بندی است چون برای مواد غذایی، میوه و محصولات کشاورزی و کالاهای صادراتی نظیر صنایع دستی نیازمند بسته بندی مدرن هستیم.
وی خواستار مطالعاتی درباره طرح های اقتصادی بسته بندی و بازار بسته بندی در ایران شد و افزود: با توجه به سرمایه گذاری موفق در نیروگاه های خورشیدی همدان انتظار می رود شما سفیر دوجانبه باشید و دوستان خود را به سرمایه گذاری در این استان تشویق و هدایت کنید.
در این دیدار سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی با هدف احداث نیروگاه های خورشیدی تا ظرفیت 100 مگاوات در همدان اعلام کردند که توافق های اولیه در این ارتباط صورت گرفت.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.