به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اریعین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با افتتاح این محور، زایران اربعین حسینی از شهر کنگاور تا سرپل ذهاب مشکلی در زمینه تردد نخواهند داشت.
وی گفت: بعد از شهر سرپل ذهاب گره ای 2 کیلومتری در جاده وجود دارد که با همکاری شهرداری این شهر در حال برطرف شدن است و به نظر می رسد تا پایان مهر این مشکل نیز برطرف شود.
نیک کردار عنوان کرد: اگر حجم ترافیک در زمان تردد زائران زیاد باشد، جاده قدیم سرپل ذهاب تا قصرشیرین به عنوان جاده رفت و جاده ریخک را به صورت یک طرفه برای بازگشت استفاده خواهیم کرد.
وی در رابطه با پارکینگ های در نظر گرفته شده در قصرشیرین نیز گفت: سازمان زندان ها و شهرداری حدود 40 هکتار پارکینگ برای خودروهای شخصی زایران آماده کرده اند.
معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: ارتش نیز پارکینگ شهرک صنعتی را تا پیش از اربعین آماده می کند که در صورت آماده شدن پارکینگ اصلی ما در زمان تردد زایران به کارگیری می شود.
نیک کردار افزود: دور برگردان های مناسب مقابل پارکینگ ها و جاده دسترسی از آن ها تا شهر خسروی ایجاد و با کمک نیروهای نظامی در حد فاصل شهر قصرشیرین تا خسروی بیمارستان های صحرایی هم ایجاد خواهد شد.
معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: جاده اضطراری در حد فاصل خسروی تا قصرشیرین در نظر گرفته شده که اگر هر مشکلی در مسیر اصلی ایجاد شود از آن استفاده خواهیم کرد.
نیک‌ کردار تاکید کرد: با توجه به اقدام های انجام شده مشکل فیبرنوری و مخابراتی در مسیر وجود ندارد و امکانات لازم ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تمام مدیران وزارت نیرو در منطقه حضور پیدا کرده و امکانات لازم برای آبرسانی و برق رسانی در طول مسیر را فراهم کرده اند.
معاون استاندار کرمانشاه در رابطه با دوربین های نظارت بر مسیر تردد زائران گفت: در پایانه خسروی دوربین های پایش تصویری وجود دارد اما باید در طول مسیر نیز امکانات لازم برای پایش تصویری ایجاد شود.
نیک کردار با بیان اینکه برای تسهیل در تردد زایران باید تعداد گیت ها در پایانه مرزی به 60 گیت افزایش یابد، گفت: در زمینه گیت ها امیدواریم طرف عراقی نیز بتواند براساس تعهدات زیرساخت های لازم را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آسفالت خیابان های شهر قصرشیرین بازسازی خواهد شد، اظهارداشت: محل استقرار موکب ها را نیز به زودی مشخص خواهیم کرد.
معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تمام اقدام ها در زمینه زیرساخت ها باید تا پایان شهریور ماه انجام شود تا در زمان تردد زائران هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.
7445/8066 خبرنگار سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.