محمد حسن متولی زاده روز چهارشنبه در یک نشست خبری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با محوریت وضعیت استان در حوادث جاده ای و انرژی افزود : برنامه های اقتصاد مقاومتی در این صنعت در سطح خراسان رضوی به طور کامل و 100 درصدی اجرا شده است.
وی با اشاره به گرمای زودرس تابستان که در بخش های زیادی از کشور مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت : با توجه به اینکه شبکه برق کشور بهم پیوسته است ، به میزانی که در مصرف صرفه جویی شود مردم استان و نیز کشور کمتر شاهد خاموشی و مشکلات ناشی از آن می شوند .
وی اظهار کرد : رشد مصرف برق کشور بویژه در یک ماه اخیر خیلی بالا بوده و در برخی استان ها 12 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش یافته که این میزان رشد مصرف در خراسان رضوی کمتر از یک درصد بوده است.
وی در این رابطه از بخش های صنایع و کشاورزان به دلیل آنکه در طرح مدیریت بار با این شرکت همکاری کردند تقدیر کرد و افزود : همکاری این بخش ها بیش از 160 مگاوات در پیک بار، مصرف برق را کاهش داد.
وی گفت : صنعت برق هم برای قدردانی از این مساعدت 140 میلیارد ریال پاداش مدیریت مصرف به این بخش ها داده و در این رابطه همکاری صنایع فولاد و سیمان قابل توجه بود.
وی عنوان کرد : امسال با توجه به اهمیت مدیریت بار، میزان پاداش و تشویق مدیریت مصرف 2.5 برابررشد یافته است.

*هیچ مشکلی برای تامین آب شرب مشهد وجود ندارد
مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی هم گفت : برای تامین آب شرب مشهد با وجود کاهش بارش ها، هیچ مشکلی وجود ندارد.
جواد جعفری با اشاره به کاهش 18 درصدی بارش ها در استان نسبت به پارسال و افت 11 درصدی نسبت به دوره میانگین بلندمدت افزود: وضعیت بارش های سال زراعی جاری در مشهد ، چناران و نیشابور به نسبت این میانگین ها بهتر است.
وی در ادامه میزان حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان را 561 میلیون متر مکعب عنوان کرد که این میزان نسبت به پارسال که 506.4 میلیون متر مکعب بوده افزایش نشان می دهد.
به گفته وی ، در حال حاضر 36 درصد حجم مخازن سدها پر شده که پارسال این میزان 32 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه موضوع تامین آب مشهد اولویت این مجموعه است ، افزود : هم اکنون سد دوستی423.64 میلیون متر مکعب ذخیره دارد که نسبت به پارسال که 369.36 میلیون متر مکعب بود، بیشتر است .
وی اظهار کرد : هیچ نگرانی از نظر تامین آب شرب مشهد در تابستان امسال وجود ندارد و حجم ذخیره فعلی سد برای تامین آب شرب مشهد کفایت می کند ضمن آنکه امسال امکان بهره برداری از سد ارداک نیز وجود دارد و هم اکنون 28 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره است و امکان انتقال به مشهد وجود دارد.

* برنامه های راه سازی
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این نشست خبری گفت : امسال 136 پروژه احداث باند دوم راه اصلی و نیز راه روستایی در استان برنامه ریزی و اجرا می شود.
محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود : از این تعداد 36 پروژه با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در حوزه احداث باند دوم راههای اصلی ، ساخت تونل و تقاطع های غیر همسطح برنامه ریزی شده و در دست اجراست.
وی اظهار کرد : همچنین 100 پروژه با اعتبار یک هزار و 850 میلیارد ریال نیز در حوزه راه های روستایی برنامه ریزی و اجرا می شود.
وی محور ترانزیتی درگز - دوغایی به طول 95 کیلومتر که بزرگترین تونل کشور به طول سه هزار و 780 متر را در خود دارد، از جمله این پروژه ها دانست و گفت: باند دوم سه راهی شادمهر به کاشمر به طول 54 کیلومتر، باند دوم خواف – سلامی فاز اول به طول 25 کیلومتر از دیگر پروژه هاست.
این مسئول ، دوبانده کردن محور مهنه - گناباد به طول 20 کیلومتر و قسمتی از جاده مشهد – سرخس که سال ها متوقف بود و بالاخره عملیات آن توسط پیمانکار جدید آغاز شد را از دیگر پروژه های در دست اجرا عنوان کرد.
وی متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را 30 درصد عنوان و ذکر کرد : برنامه ریزی شده ظرف دو هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی ، تولیت آستان قدس رضوی و استاندارخراسان رضوی ، عملیات آزادراه مشهد – چناران - قوچان آغاز می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه راه های روستای در ابتدای دولت میزان برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته 85 درصد بود که به 96 درصد بر اساس هدف گذاری انجام شده در روستاهای بالای 50 خانوار رسیده ایم.
وی اضافه کرد: مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و راه هم از دیگراهداف بود که هم اکنون راه خواف – سلامی از این طریق اجرایی شده است.
وی اولویت دیگر استان را تکمیل کریدورهای ترانزیتی ذکر کرد و گفت : در این راستا جاده مشهد – سرخس ، درگز - دوغایی هم درحال انجام است.

*168 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شد
رئیس پلیس راه خراسان رضوی هم گفت : برای نخستین بار در کشور با ترسیم و بررسی چند هزار کروکی در استان، 168 نقطه حادثه خیر در استان شناسایی شد که از این تعداد 20 مورد دارای اولویت قبل از از نوروز امسال با فوریت در دستور کار قرار گرفت و ایمن سازی شد.
سرهنگ هادی امیدوار افزود : اقدامات اولیه در حوزه ایمن سازی 123 نقطه دیگر در قالب آشکار سازی مسیر، تغییر تابلوها و نصب تابلوهای جدید در حوزه مهندسی ترافیک انجام شده است.
وی نصب 49 دوربین نظارت تصویری درراههای استان و 103 دوربین ثبت تخلف در سال های 93 و 95 را از دیگر اقدامات دانست و گفت: ازاین تعداد 96 مورد تا کنون عملیاتی شده و در حال رصد و کنترل تخلفات است و قابلیت خوبی برای کنترل و نظارت بر محورهای جاده ای فراهم کرده است.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
1906/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.