عصر امروز بخشی از پالایشگاه آبادان در حین تعمیر دچار آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این آتش سوزی که مقارن ساعت 15:30 دقیقه اتفاق افتاد ناشی از تعمیرات بخشی از خطوط لوله های انتقال گاز و آب در این پالایشگاه بود.

آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان زمانی رخ داد که تعمیرکاران در حال تعمیر و بریدن لوله بودند که به دلیل حرارت بیش از حد محیط و وجود مواد سوختی به محض بستن دستگاه کاتر روی لوله و قبل از شروع کار، انفجار به وقوع پیوست که با کمک نیروهای آتش‌نشانی و HSE آتش‌سوزی مهار شد.

همچنین این حادثه 6 مصدوم داشت که 2 نفر به دلیل سوختگی بالا به بیمارستان منتقل شدند و 2 نفر نیز به بیمارستان آبادان انتقال یافته و 2 نفر دیگر بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

هچنین رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان درباره این حادثه گفت: حادثه در برج ثانویه واحد تقطیر ٨٠ پالایشگاه به دلیل نوسان برق اتفاق افتاد که با تلاش کارکنان مهار شد و این واحد در مدار تولید قرار گرفت.

وی ادامه داد: نوسان برق در این واحد منجر به ایجاد اختلال در سیستم پالایشی و قطع شدن برخی پمپ‌ها و در نهایت افزایش دمای برج ثانویه شد. با انجام تعمیرات اساسی سالانه و عملکرد مطلوب شیرهای اطمینان، همچنین تلاش به موقع همکاران در واحد آتش نشانی، این آتش‌سوزی سطحی در کمتر از یک ساعت مهار شد.

این حادثه تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشت و هم اکنون تمام واحدهای پالایشگاه نیز در مدار تولید قرار دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.