به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ جلیل بالایی در نشست بانوان کارآفرین استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات هتل پارسیان کرمانشاه افزود: باید بانوانی که در عرصه کار و فعالیت اجتماعی حضور دارند به خودباوری که منجر به دیگر باوری برسند تا از ظرفیت و توانمندی آنان استفاده شود.
وی گفت: مسیر کار در اهداف تعریف شده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با خلاقیت و خدمت بانوان همراهی و هماهنگی داشته باشد، فراهم است.
بالایی در ادامه خواستار برگزاری مستمر جلسات برنامه ریزی و با هدفگذاری مشخص شد و گفت: باید با نمادسازی، بانوان کارآفرین را به صورت مناسب تری معرفی نماییم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، تصریح کرد: برگزاری جلسات با دستور کار مشخص و با حضور کارشناسان و صاحب نظران می تواند مشکلات حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را احصاء و زمینه را برای حضور حداکثری بانوان کارآفرین فراهم نماید.
وی در ادامه با اشاره به سند اشتغال که توسط مجلس و دولت تصویب پیگیری شده است، گفت: این حرکت دولت و مجلس در راستای آموزش شرکت های تجاری، بیمه صنعتگران و این حرکت درچرخه آموزش تولید فروش تجارت نمایشگاه ها وارد حوزه صنایع دستی شده است که می تواند یک تحول اساسی ایجاد کند.
بالایی با بیان اینکه صنایع دستی یکی از بارزترین نمونه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: همه ما وظیفه داریم که از تولیدات صنایع دستی استان حمایت کنیم و حداقل هدایای خود را از تولیدات و دستاوردهای صنایع دستی کشور انتخاب کنیم.

**حضور اقتصادی بانوان در جامعه حیاتی است
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به شاخص های سرمایه اجتماعی زنان تاکید کرد: حضور و پایداری جامعه اقتصادی بانوان برای توسعه اقتصادی جامعه حیاتی است.
سمیه حیدری افزود: با توجه به پتانسیل ها و فعالیت های بانوان حاضر می تواند با همکاریهای متقابل ارزش درآمدهای ورودی به استان را که به سمت بهره مندی بیشتر بانوان به منظور توسعه بیشتر فعالیتهای آنها سوق داد.
وی از بانوان کارآفرینی که وقت و نیروی خود را در راه اعتلا اقتصادی استان کرمانشاه صرف و هزینه می کنند، قدردانی کرد و گفت: بانوان کارآفرین در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان نقش پر رنگی را در ایجاد ارزش افزوده ایفا می کنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.