به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست صمیمی با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار با موضوع کارآفرینی در خلخال اظهار کرد: با مدیران فاسد مالی در ادارات برخورد واین موضوع با جدیت پیگیری و مورد خلخال در خصوص پیشنهاد یک مدیر به جوانان در مراجعات به ادارات با جدیت از سوی فرمانداری خلخال پیگیری خواهد شد.

وی گفت: دانشجویایی که در رشته‌های دانشگاهی ارشد کامیپوتر تحصیل کردند که باید مایه اشتغال باشند و با رشته متناسب و خوب در زمینه IT با فراهم‌سازی زیرساخت اشتغال جوانان را نیز در کنار خود مشغول کنند.

استاندار اردبیل در توصیه‌ای به جوانان تحصیل کرده شهرستان خلخال که جویای کار هستند، افزود: حتما کتاب « سنگفرش خیابان‌ها از طلاست» ‌را مطالعه و بدانید بعضی از امورات برای اشتغال در جامعه امروز نه نیاز به مدرک تحصیلی آنچنانی و نه سرمایه دارد بلکه تفکر ، عقلانیت و خلاقیت گاه ارزشمندتر از پول و مدرک برای کارآفرینی و اشتغال است.

خدابخش با مثالی از تلاش یک جوان خلخالی در زمینه اشتغال 20 نفر در ساخت و تولید وسایل ورزشی و واحد صادراتی عرضه پای مرغ در اردبیل و اشتغال بانوان در این زمینه عنوان کرد: امسال این واحد تولیدی در اردبیل بیش از 5.3 میلیارد دلار صادرات داشته است.

وی به استعداد گردشگری شهرستان خلخال اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه گردشگری نیز زمینه فعالیت و معرفی شهرستان نیاز است و می‌توان با کمترین سرمایه مثل سرمایه‌گذار در خوزستان و فارس چنین مجموعه‌های بزرگی را با توان اشتغالزایی بالا به راه انداخت و شاغل شد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در هرهفته روزهای شنبه با نشست دورهمی با نخبگان و تحصیل کردگان دانشگاهی و جویای کار مشکلات و موانع آنها برای آغاز اشتغال بررسی و راهکارهای لازم از سوی کارشناسان مربوطه ارائه می‌شود.

خدابخش گفت: در خصوص تحصیل‌‌کردگان رشته‌های خاص نیز گفت: خانه ریاضیات در مرکز استان دایر است و در شهرستان خلخال نیز به همت تحصیل کردگان این رشته و حمایت از آنان ایجاد خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر 70 درصد نوشت افزار کشور و 90 درصد روغن کشور وارداتی است و می‌توان با وجود ظرفیت موجود در کشور و استان خود تولید کننده این محصولات شد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617639
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.