به گزارش خبرنگار ایرنا؛ گروه خیریه جراحی پلاستیک ایران روز سه شنبه در آخرین روز از فعالیت کاری خود در کرمانشاه میزبان خبرنگاران بودند تا ماحصل فعالیت تیم کاری خود را برای اطلاع مردم استان تشریح کنند.
دکترعبدالجلیل کلانترهرمزی سرپرست این گروه با بیان اینکه این نوزدهمین سفر این تیم است، گفت: در این سفرها که از سال 1387 آغاز کردیم بیش از 13 هزار و 400 بیمار را ویزیت و نزدیک به هزار و 300 عمل جراجی نیز انجام داده ایم.
به گفته او در این سفرها، بیش از سه هزار بیمار را برای مداوا به تهران ارجاع دادیم و این بیماران را نیز به صورت رایگان ویزیت وعمل کردیم.
وی به آغاز فعالیت این تیم در کرمانشاه از نهم تیر در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر اشاره کرد و گفت: در این سفر رکورد ویزیت بیماران و انجام عمل جراحی در دنیا را شکستیم و توانستیم موفقیت بزرگی برای کشورمان رقم بزنیم.
وی این رکورد را این گونه تشریح کرد که هر روز نزدیک به 40 عمل جراحی انجام می دادیم و 300 نفر را نیز ویزیت می کردیم.
به گفته او، بیش از هزار نفر از بیماران استان کرمانشاه برای ادامه مداوا به تهران ارجاع دادیم که آنها را نیز به صورت رایگان ویزیت و عمل می کنیم.
وی اظهار کرد که هر روز 300 بیمار را در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه ویزیت کردیم و به ترتیب اولویت بیماران را تحت عمل جراحی لب و کام قرار می دادیم.
وی اضافه کرد که در ابتدا فکر می کردیم که 100 بیمار را تحت عمل جراحی قرار دهیم که با پشتکار اعضای تیم، این رقم را به 155 مورد رساندیم.
وی همچنین گفت که اگر امکانات و تجهیزات بیشتری داشتیم و اعضای تیم هم بیشتر از 24 نفر فعلی بودند می توانستیم بیماران بیشتری را ویزیت و عمل کنیم اما با محدودیت هایی روبرو بودیم.
او اعضای تیم خود را متشکل از متخصصان جراحی پلاستیک، ارتوپدی، بیهوشی و سایر تخصص ها ذکر کرد و افزود: اعضای این تیم از مجرب ترین اساتید و پزشکان حوزه کاری خود هستند.
کلانتر هرمزی در ادامه سخنان خود، هدف این تیم را خدمات رسانی به مردم مناطق محروم کشور دانست و گفت: در سایه الطاف الهی ما به سطحی از دانش رسیده ایم و امروز می خواهیم به کمک نیازمندان بشتابیم.
او با بیان اینکه بر روی بیماران لب و کام باید حدود 10 عمل جراحی تا بهبودی کامل انجام داد، گفت: حدود 60 نفر از این بیماران با یکبار عمل مداوا شدند و نزدیک به هزار بیمار نیاز به انجام عمل های جراحی دیگری دارند که آنها را در تهران به صورت رایگان عمل می کنیم.
وی با بیان اینکه این گروه اولین گروه خیریه جراحان ایران است که تشکیل شده، افزود: اکنون حدود پنج گروه خیریه دیگر در سطح کشور فعالیت پزشکی انجام می دهند و هر روز آمار آنها افزایش می یابد.
این متخصص جراحی پلاستیک در ادامه سخنان خود مشکلات مربوط به لب و کام را جزو ناهنجاری های مادرزادی دانست و گفت: عمده دلیل بروز این مشکلات، ژنتیکی است.
دکتر کلانتر هرمزی افزود: بیماری های ویروسی و عفونی و همچنین ازدواج های فامیلی در بروز این نوع ناهنجاری موثر است و به مسئولان حوزه سلامت استان توصیه می کنیم در این ارتباط به مردم اطلاع رسانی کنند.

**آمادگی راه اندازی مرکز جراحی اعمال بسته در کرمانشاه را داریم
فوق تخصص ارتوپدی همراه با تیم جراحی پلاستیک خیریه نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه کُردها به صورت ژنتیک با مشکل تنگی کانال ستون فقرات به صورت مادرزادی روبرو هستند، گفت: تاکنون دلیل این مشکل مشخص نشده اما توصیه می کنیم مردمان این منطقه بیشتر بهداشت رفتاری را رعایت کنند.
دکتر ریحانی با بیان اینکه در کرمانشاه نیاز به مرکز جراحی اعمال بسته وجود دارد، افزود: آمادگی همکاری برای راه اندازی این مرکز را دارم.
او به سفر خود به شهر پاوه و ویزیت بیماران نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر نزدیک به 160 بیمار را ویزیت کردم و در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه نیز پنج عمل جراحی انجام دادم و 140 بیمار را نیز ویزیت کردم.
وی از پزشکان استان کرمانشاه برای خدمات رسانی به بیماران استان قدردانی کرد و گفت: حضور این پزشکان برای ارائه خدمت به مردم جای قدردانی دارد.

**اختصاص 100درصد اتاق عمل بیمارستان امام خمینی به فعالیت های گروه
دکتر بهنام رضامخصوصی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز با قدردانی از حضور این گروه پزشکی در استان گفت: هفت اتاق عمل بیمارستان با 12تخت فعال را در اختیار این گروه قرار دادیم.
وی اظهار کرد که در این پنج روز تلاش کردیم تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز این گروه را در اختیار آنها قرار دهیم و بابت کمبودها هم از اعضای گروه عذرخواهی می کنیم.
وی افزود که پنج اتاق عمل دیگر این بیمارستان آماده افتتاح است که به پاس فعالیت های خیرخواهانه این گروه به نام دکتر کلانترهرمزی نامگذاری می کنیم.
پنج روز تلاش خستگی ناپذیر اعضای این گروه خیریه در استان کرمانشاه به پایان رسید و دعای خیر و نگاه مهربانان مردم کرمانشاه بدرقه راه آنان است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.