به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بکر شاکر محمود کلانتر مرزی منطقه خانقین عراق در راس هیاتی پس از انجام تشریفات نظامی و آیین استقبال، از طریق مرز رسمی خسروی برای حضور در نشست فصلی مشترک کلانتران مرزی قصرشیرین و خانقین عراق وارد کشورمان شد.
حل و فصل مشکلات مرزی 2 جانبه و نیز توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق از محورهای گفتگوی این نشست بود.
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این نشست با تبریک پیروزی های اخیر دولت و ملت عراق در نبرد علیه داعش و به ویژه موفقیت های حاصل شده در آزاد سازی موصل، گفت: این پیروزی ها تاثیر فراوانی در امنیت عراق و منطقه خواهد داشت و امید است در سایه این پیروزی ها، شاهد ریشه کنی تمام گروهک های تروریستی در عراق و بازگشت امنیت و آرامش به ملت این کشور باشیم.
سرهنگ پاسدار رضا الماسی با اشاره به همبستگی های قوی ایران و عراق در بخش های اقتصادی، دینی، مذهبی، فرهنگی و مرزی افزود: این همبستگی ها ریشه دار و قدیمی است و منحصر به مرزهای مشترک نیست.
وی اظهار کرد: با اقدام های صورت گرفته، مرزهای قصرشیرین هم اکنون از امنیت پایداری برخوردار است و این مرهون برکات اباعبدالله الحسین (ع) بوده و حفظ آن نیز از اولویت های کاری است.
وی افزود: در صورت جلسه ای که در این نشست با طرف عراقی به امضا رسید، مقرر شد با توجه به شکست های اخیر داعش و حضور پراکنده این گروهک های تروریستی در عراق، نیروهای مرزبانی این کشور در خصوص کنترل بیشتر نوار مرزی، اقدام های تامینی و امنیتی بیشتری داشته باشند.
کلانتر مرزی دولت عراق در منطقه خانقین - مندلی نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد.
سرهنگ 'بکر شاکر محمود' گفت: تروریست مرز نمی شناسد و اقدام های تروریستی در همه جا گسترده است و از این رو باید با همکاری مشترک، در برابر چنین پدیده ای بایستیم.
وی بیان کرد: عراق در مبارزه علیه تروریسم با جمهوری اسلامی ایران در سنگری واحد قرار دارد.
وی بیان کرد: مشکل امنیتی در حوزه مرزی خانقین - مندلی و قصرشیرین نداریم و این مرهون زحمات مرزبانان و مرزداران 2 طرف است.
وی افزود: دشمن ما مشترک است و 2 طرف در راستای نابودی دشمن تلاش می کنند و با توجه به اشتراک های زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران، همکاری های فی مابین باید بیش از پیش افزایش یابد.
مقابله با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات، مشروبات الکلی، برخورد جدی با هرگونه تحرکات و اقدامات گروهک های تروریستی، حفظ و نگهداری میله های مرزی مشترک، تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در نوار مرزی با توجه به فصل گرما، حضور به موقع در ملاقات های مرزی و حل مسایل و مشکلات مرزی از موارد مورد بحث در این نشست بود.
در پایان صورت جلسه ای در 6 بند تنظیم و به امضای کلانتران مرزی 2 کشور رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق ، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.