به گزارش ایرنا، عباس کشاورزی روز شنبه در حاشیه بازدید از مزارع کلزای کرمانشاه که با حضور معاون استانداری و جمعی از مدیران استان انجام شد، با اشاره به اینکه کلزای کشت شده در کرمانشاه از نظر کیفیت بسیار مناسب است، گفت: این استان از نظر برنامه ریزی، اجرا، همچنین کیفیت و عملکرد مزارع کلزا از استانهای پیشرو کشور می باشد.
کشاورز با بیان اینکه پیش بینی شده از مزارع استان کرمانشاه 12 هزار تن کلزا تولید شود، خاطرنشان کرد: برخی از مزارع مورد بازدید عملکردی بیش از 6 تن در هکتار خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه دانه روغنی کلزا از لحاظ کیفیت جزء روغن‌های درجه یک دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: دانه روغنی کلزا کشت شده در مزارع پایلوت استان دارای 48 درصد روغن بوده که اسید آمینه مفیدی دارد.
کشاورز افزود: کشت گیاه کلزا باعث تغذیه خاک می‌شود همچنین کشت کلزا در پایداری کشاورزی و عملکرد بالای گندم موثر می باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت افزود: از روغن دانه کلزا در صنعت روغن کشی و از کنجاله آن برای تغذیه دام استفاده می‌شود.
کشاورز با اشاره به پیش بینی تولید 200 هزار تن کلزا در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 140 هزار تن کلزا تولید شده که از نظر کیفیت و نداشتن علف هرز بسیار مناسب هستند.
وی همچنین از پیش بینی کشت 250 هزار هکتار کشت کلزا در سال زراعی آینده خبر داد که مورد استقبال کشاورزان قرار خواهد گرفت.
کشاورز در پایان با اشاره به اینکه برداشت گندم نیز در کشور ادامه داشته و در حال خرید از کشاورزان هستیم، گفت: هم اکنون چهار و نیم میلیون تن گندم خریداری شده و پیش بینی داریم امسال نیز در تولید گندم خودکفا باشیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 945 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.