به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: از روز گذشته 500 لیتر آب در ثانیه از سد گاوشان به سمت شهر کرمانشاه هدایت شد تا بخشی از نیاز شهر مرتفع شود.
وی با اشاره به کمبود هفت تا هشت مخزن آب در کرمانشاه، افزود: باید تلاش شود تا با جذب اعتبارات لازم این تعداد مخازن احداث شود تا شاهد به حداقل رسیدن مشکلات باشیم.
رنجبر ادامه داد: امسال با کاهش بارندگی هایی که نسبت به سال زراعی قبل داشتیم مطمئنا با مشکلات بیشتری در بحث کم آبی فصل گرما مواجه خواهیم شد که باید مدیریت شود.
فرماندار کرمانشاه در ادامه، به بحث آتش سوزی مزارع و مراتع که معمولا با شروع فصل گرما آغاز می شود، اشاره کرد و گفت: بالغ بر 390 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و ملی در شهرستان وجود دارد که باید از آن مراقبت کرد.
وی همچنین با اشاره به ورود استانداری به بحث آتش سوزی ها و اختصاص اعتباری به این حوزه گفت: مدیریت بحران استان و شهرستان نیز پای کار هستند تا به مقابله با آتش سوزی ها بپردازند.
رنجبر یادآوری کرد: نیروهای بسیج و مردمی، هلال احمر، منابع طبیعی، شهرداری و ... سال گذشته در مواقع بروز آتش سوزی به خوبی پای کار بودند و انتظار می رود امسال نیز با شرایط بهتری در اطفاء حریق کوشا باشند.
فرماندار کرمانشاه همچنین بر مساله پیشگیری از وقوع آتش سوزی نیز تاکید کرد و گفت: آنچه که باید در اولویت باشد مسئله پیشگیری است و جهاد کشاورزی می تواند برنامه های آموزشی برای کشاورزان برگزار و آن ها را از عواقب آتش زدن پس جارها آگاه کند.
وی در ادامه به در پیش بودن روز جهانی قدس نیز اشاره کرد و گفت: روز قدس برای جهان اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و همه باید با حضوری پرشور و دشمن شکن به یاری مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین بپردازیم.
رنجبر در پایان گفت: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 11 ظهر فردا (جمعه) از مقابل مسجد معتضدی آغاز و تا مقابل مسجد جامع ادامه پیدا می کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.