حجت الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اصول و آرمان‌هایی که امام راحل برای بشریت تبیین کرد جایگاه قدس است و این جایگاه به عنوان قبله اول مسلمانان مورد تکریم و احترام است.
وی افزود: تمامی مسلمانان فارغ از مذهبی به قدس حساسیت ویژه دارند و امام(ره) این حساسیت را قبل از همگان در کردند و آزادی قدس را فریاد زدند و این مساله با استقبال جهان اسلام روبرو شد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان گفت: پس از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز حیات اسلام از سوی امام خمینی(ره) ذهن خفته مسلمانان جهان اسلام بیدار شد.
به گفته وی امروز روز قدس شهره جهانی پیدا کرده و در اعماق دل همه مسلمانان رسوخ یافته و آن را جزء آرمان خود می‌دانند.
حجت الاسلام کرمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با تمام وجود در مقابله با این تفکر و فرهنگ برآمده و نقطه اتفاق مسلمانان که همانا وحدت است را هدف قرار داده و لازم است تمامی مسلمانان با هوشیاری و تیزبینی در این خصوص اقدام کنند.
وی تاکید کرد: اکنون که نامگذاری این روز از سوی امام (ره) لرزه بر اندام صهیونیست انداخته است همه ما وظیفه داریم تا محقق شدن همه اهداف این تفکر که همان نابودی اسرائیل جنایتکار است تلاش کنیم.
امام راحل در فرمانی تاریخی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری کردند که همه ساله در روز قدس راهپیمایی پرشور مردم در حمایت از مردم فلسطین برگزار می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.