به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با فرا رسیدن شب 23 ماه مبارک رمضان و سومین شب از شب های قدر، مساجد، حسینیه ها، امامزادگان و دیگر بقاع متبرک استان پذیرای مردم مومن و روزه دار کرمانشاهی بود.
این اماکن در آخرین شب شب های پرفیض قدر شاهد حضور خیل عظیم مردمی بود که به درگاه خداوند متعال استغاثه و راز و نیاز می کردند و بهترین ها را برای یکسال آینده خود از خداوند تقاضا کردند.
مردم مومن کرمانشاه در حالی که هنوز عزادار شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین (ع) بودند، در شبی که روایات زیادی مبنی بر شب قدر بودن آن هست، اولین شهید محراب را بین خود و خدایشان واسطه قرار دادند تا مورد عفو و رحمت الهی واقع شوند.
در آئین معنوی شب قدر، روزه داران تا سحر نماز به پا داشتند، دعا خواندند و سپس قرآن به سر گرفتند و با نداهای الغوث الغوث زحمت واسعه الهی را برای خود و هموطنان و مسلمانان جهان آرزو کردند.
سخنرانان مذهبی نیز در فضائل و اهمیت شب های قدر به سخنرانی پرداختند تا دل ها بیش از پیش متوجه خدا و اعمال معنوی این شب ها باشد.
حضور ماموران انتظامی و نیروهای بسیجی نیز امنیت خاصی به مساجد، امازادگان و بقاع متبرکه استان بخشیده بود و مردم مومن کرمانشاه با خیالی آسوده و در امنیتی مثال زدنی به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.
به گفته حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیش از 800 مسجد در سطح استان طی شب های پرفضیلت قدر میزبان خیل عظیم مردم و روزه داران کرمانشاه بود.
وی یادآوری کرد: مراسم شب های احیا در چهار مسجد شهر کرمانشاه شامل مسجد جامع، مسجد حاج شهبازخان، مسجد آیت ‌الله بروجردی و مسجد النبی (ص) به صورت ویژه برگزار شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.