داوود یاوری روز شنبه در نشستی خبری که در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و حداکثر با سقف 750 میلیون ریال به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.
وی همچنین از تصویب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: در این طرح 10 دسته شغلی که 80 درصد اشتغال استان در آن ها وجود دارد شناسایی و در حال تقویت هستند.
یاوری گفت: تولید محصولات زراعی دیم، صنایع دستی، هتل داری، صنایع تکمیلی کشاورزی، تولید خدمات ساختمان و حمل و نقل بار و مسافر از جمله این دسته های شغلی به شمار می روند.

** ثبت نام بیش از 13 هزار و 800 نفر در سامانه کارورزی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به موضوع طرح کارورزی که ثبت نام آن از ششم خرداد سال جاری آغاز شده، اشاره و اظهار کرد: تا امروز 13 هزار و 837 نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که حدود چهار هزار و 500 نفر آن ها واجد شرایط هستند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموخته گان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار راه اندازی شده است.
یاوری همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه ای و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه های اقتصادی را از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل استانی در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل تعاون و کار کرمانشاه اظهار کرد: تمامی دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج کشور با مدارک تحصیلی از کاردانی تا دکتری که جویای کار و متقاضی استفاده از این طرح می باشند می توانند با مراجعه به سایت karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.
وی گفت: افراد واجد شرایط پس از ثبت نام به عنوان کارورز در یکی از بنگاه های اقتصادی (واحدهای صنعتی و تولیدی) حداقل چهار و حداکثر 6 ماه تحت آموزش قرار می گیرند و در این مدت از سوی دولت مبلغ سه میلیون و یکصد هزار ریال کمک هزینه آموزشی به آن ها پرداخت می شود، ضمن اینکه فرد کارورز بیمه نیز می شود.
یاوری تصریح کرد: پس از مدت کارورزی احتمال اینکه افراد کارورز در آن بنگاه اقتصادی که دوره دیده اند، جذب بشوند نیز وجود دارد.
وی گفت: سهیمه اولیه ای که برای ثبت نام درنظر گرفته شده تعداد 150 هزار نفر است و هنوز سهمیه استان کرمانشاه مشخص نشده است.

** دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر در کرمانشاه برگزار می شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مدیران تعاونی های سراسر استان تا پایان خرداد فرصت دارند تا در سامانه مربوطه که به آن ها اعلام شده ثبت نام کنند.
وی گفت: پس از کار داوری، تعاونی های برتر استانی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند تا در ارزیابی و داوری کشوری نیز شرکت داده شوند و شانس کسب عنوان برتر را پیدا کنند.
یاوری گفت: از جمله مزایایی که برای تعاونی های برتر کشوری طی سال گذشته قائل شدند، پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره و پرداخت هزینه سفر یک هفته ای به کشور فرانسه بود.
وی تصریح کرد: گذشت سه سال از تشکیل تعاونی، زیانده نبودن و رعایت کردن استانداردهای اجباری از جمله شرایط عمومی است که تعاونی ها برای ثبت نام باید از آن برخوردار باشند.

** وجود 2899 تعاونی فعال در استان کرمانشاه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه حدود چهار هزار تعاونی در سطح استان وجود دارد، گفت: 2 هزار و 899 تعاونی از این تعداد در 16 گرایش مختلف از جمله در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، مسکن و مصرف و ... فعال هستند.
وی همچنین از عضویت حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در تعاونی های استان که در 22 گرایش فعالیت می کنند، خبر داد و گفت: تعاونی ها زیرنظر 29 اتحادیه قرار دارند.

** در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای کارگران افتاد
یاوری در ادامه به برخی اقدام های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید برای رفاه حال کارگران اشاره و اظهار کرد: در این دولت اتفاقات خوبی برای جامعه کارگری رخ داد از جمله اینکه کارفرمایان دیگر حق اخراج مادران شیرده در مدت 2 سال مذکور را ندارند.
وی تصریح کرد: افزایش حق مسکن کارگران از 100 هزار ریال به 400 هزار ریال و بن کارگری از 350 هزار ریال به یک میلیون و یکصد هزار ریال از جمله دیگر اقدام های خوبی بوده که صورت گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید برای اولین بار در طول 12 سال اخیر افزایش دستمزد کارگران بیش از نرخ تورم بود به گونه ای که سال گذشته شاهد افزایش 14 درصدی دستمزد کارگران بودیم در حالی که نرخ تورم کشور 8.5 درصد بود.

** بیش از 3800 نفر در استان زیرپوشش بیمه بیکاری هستند
یاوری در ادامه سخنان خود به موضوع بیمه بیکاری اشاره و اظهار کرد: سه هزار و 824 نفر از افرادی که بدون تقصیر از کار بیکار شده اند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته اند.
وی گفت: 264 نفر از این افراد در بخش های مختلف حوزه کشاورزی و ... مشغول به کار شده اند و 213 نفر نیز برای کسب مهارت های مورد نیاز به سازمان آموزش های فنی و حرفه ای معرفی گردیده اند که خوشبختانه اخیرا 42 نفر آن ها نیز مجددا مشغول به کار شده اند.

** صادرات 63 میلیون دلاری تعاونی های کرمانشاه در سال 95
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به صادرات تعاونی‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر همواره با افزایش صادرات از سوی تعاونی ها روبرو بوده ایم به گونه ای که صادرات سال 95 آن ها به 63 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال 94 حدود 62 درصد رشد نشان می دهد.
یاوری تصریح کرد: میزان صادرات تعاونی های استان در سال 93 حدود 20 میلیون دلار بوده که 15 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته و در سال 94 نیز صادرات تعاونی ها به حدود 39 میلیون دلار رسیده که 52 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد نشان می دهد.
وی در پایان، فرآورده‌های لبنی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، محصولات کشاورزی و غذایی و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را از مهمترین اقلام صادراتی تعاونی‌های استان عنوان کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.