به گزارش خبرنگار ایرنا، روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه در نمازهای جمعه طی سال های اخیر بارها ماهیت غیراسلامی داعش را برای مردم تشریح کرده اند و اعلام کرده اند آنچه داعش به نام اسلام انجام می دهد، جنایت است.
حادثه تروریستی اخیر تهران که گروهک ترویستی تکفیری داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت واکنش مردم، بزرگان و علمای اهل سنت استان کرمانشاه را به دنبال داشت و این افراد به هر نحو ممکن آن را محکوم کردند.

**عوامل حوادث تروریستی تهران مزدوران تفکر ضد اسلامی و تفاله های تحجر و جهالتند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران را به شدت محکوم کرد و گفت: کسانی که چنین جنایاتی مرتکب می شوند مزدوران تفکر ضد اسلامی و تفاله های تحجر و جهالت هستند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های نماز جمعه با ابراز همدردی مردم اهل سنت کرمانشاه با خانواده شهدا و مصدومان این حادثه افزود: اهل سنت یکپارچه از این جنایات آشکار و غیرانسانی ابراز انزجار و تنفر کرده و با وحدت در کنار هموطنان خود همچون تاریخ پر از وفاداری خود حافظ امنیت و اتحاد و استقرار میهن اسلامی خواهد بود.
وی با اشاره به رشادت های ملت فهیم و با فرهنگ پاوه در تمامی عرصه های انقلاب و مقاومت گفت: نباید حرکت چند فتنه گر مزدور، این تاریخ درخشان را متاثر از خود کند.
وی به همگان توصیه کرد: مراقب باشیم رسانه های فرصت طلب غرب، فضای وحدت و همفکری میان ملت را به تفرقه و بداندیشی نکشانند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه ها به مردم توصیه کرد باتوجه به اینکه گروه های تکفیری تروریستی عوامل خود را از میان جوانان کم سواد و یا دارای کمبودهای فکری و اجتماعی جذب می کنند، در مراقبت از جوانان و رفتار و افکار آنان به هیچ وجه غافل نشوند.

** اهل سنت بری از تندروی و اقدام اخیر است
امام جمعه پاوه در جمع نمازگزاران حاضر در نماز تراویح روز چهارشنبه 17 خرداد مسجد قبا این شهر با بیان اینکه اورامانات و پاوه مهد جوانمردی است و خود را فدای عزت و اقتدار این مرز و بوم نموده اند گفت: اگر چند نفر روباه صفتِ مزدور رفته و یک حرکت ناجوانمردانه انجام داده اند؛ در مقابل، این شهرستان صدها شیرمرد تقدیم انقلاب کرده و برای این انقلاب خونها داده و امروز نیز هزاران نفر دیگر داریم که آماده اند در مقابل همه توطئه های دشمنان در آینده ایستادگی کنند.
ماموستا مُلا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه 19خرداد شهر پاوه نیز افزود: ما بسیار ناراحت هستیم و این عمل وقیحانه را به ‌شدت محکوم می‌کنیم، بدون تردید این حادثه در نزد ما اهل سنت به ‌شدت محکوم و اهل سنت بری از تندروی و اقدام اخیر است.
وی ادامه داد: اگر از این منطقه چند نفر مریض و مطرود دست به اقدامی زبونانه زده‌اند در عوض بیش از 200 هزار نفر انسان مخلص و آماده برای مقابله و مبارزه با این منحرفان در منطقه داریم.
امام جمعه پاوه اضافه کرد: اگرچند نفر میکروب دست به چنین جنایتی زده اند، در مقابل ما در پاوه 640 قهرمان برای این انقلاب فدا نموده‌ایم و امروز نیز هزاران نفر دیگر برای حفاظت از ایران و امنیت منطقه و دفاع از انقلاب و حرکت در مسیر مقام معظم رهبری حاضرند راه شهیدان انقلاب را ادامه دهند و در این مسیر واهمه‌ای نداریم.
ماموستا قادری اظهار داشت: ما 38 سال با این نظام بوده‌ایم و الان هم بیش از گذشته در خدمت نظام هستیم و این حوادث هرچند ما را بسیار متأثر و نگران کرده ولی در اراده ما خللی ایجاد نخواهد کرد.

** این جنایتکاران سنی نیستند و از ما نخواهند بود
امام جمعه روانسر نیز در خطبه های نماز جمعه با محکوم کردن این جنایت تروریستی افزود: عده ای به نام بزرگان دین و صحابه و منتسب به خلفا و به نام اسلام و دین به کشتار مسلمانان و روزه داران می پردازند که این اقدام قبیحانه را به شدت محکوم می کنیم و خواهیم گفت که این جنایتکاران نه سنی هستند و نه اسلام قبول ندارند و از ما نیستند و نخواهند بود.
ماموستا ملا عبدالله غفوری گفت: نباید چنین اقدامی باعث شود که بعضی از افراد از منطقه ما سوءاستفاده کنند و وفاداری مردم این منطقه به انقلاب و ارزشهای آن را کمرنگ جلوه دهند.

** این حرکات غیرانسانی، مردم ما را بیش از پیش هوشیارتر و آگاهتر می کند
همچنین امام جمعه جوانرود در خطبه های نماز جمعه روز گذشته تصریح کرد: این اقدام تروریستی حرکتی مذبوحانه در راستای ضربه زدن به اسلام و مسلمین بود.
ماموستا مُلا احمد فخری در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان این حادثه تروریستی افزود: دشمنان می خواهند با این اقدام های مذبوحانه به اهداف شوم خود برسند اما این قبیل حرکات غیرانسانی مردم ما را بیش از پیش هوشیارتر و آگاهتر می کند وعزم و اراده ملت ما را برای دفاع از اسلام و انقلاب دو چندان کرد.

** امیدوارم جمهوری اسلامی ایران دیدگاهشان نسبت به کُرد و اهل سنت تغییر نکند
امام جمعه ثلاث باباجانی نیز اظهار کرد: هر نوع ترور در هر کجای دنیا محکوم و خلاف دین و شریعت اسلام است.
ماموستا ملا احمد شیخی گفت: گروهک تروریستی داعش با جمع آوری برخی گمراهان از سراسر جهان به رهبری آمریکا و همدستانشان تشکیل شده و داعش متشکل از قشرها و مذاهب مختلف است که افراد آن گمراه و فراری هستند که به هیچ مذهب و آیینی وابستگی ندارند و انتظار داریم که ملت بزرگ ایران هم آنان را از ما ندانند و امیدوارم جمهوری اسلامی ایران دیدگاهشان نسبت به کرد و اهل سنت تغییر نکند.
وی ادامه داد: ما اهل سنت غرب کشور همواره پاسدار و مرزدار کشور عزیزمان بوده و خواهیم بود؛ همانطور که در گذشته ثابت کرده ایم و صدها شهید، جانباز و آزاد تقدیم انقلاب کرده ایم.
این در حالی است که ائمه جمعه دیگر شهر و روستاهای منطقه اورامانات در این خصوص به تفصیل سخن گفته اند.
همچنین شورای روحانیت شهرستان ها پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی نیز با صدور بیانیه و مردم مرزدار نوسود و نودشه نیز پس از اقامه نماز جمعه، با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز حادثه تروریستی تهران را محکوم کردند.

**حفظ وحدت تنها راه مقابله با استکبار جهانی است
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: مهم ترین راه مقابله با دشمنان و استکبار جهانی در زمان کنونی حفظ وحدت، همبستگی و انسجام بین امت اسلامی است.
ملارشید ثنایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با محکوم کردن جنایت تروریستی اخیر در حرم امام و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت 17 و مجروح شدن 43 تن از هموطنانمان شد، افزود: این جنایت نابخشودنی که دل هر انسانی را به درد آورد، محکوم است.
وی اظهارکرد: این حرکت مذبوحانه نشان از ضعف سران گروه های تکفیری و همچنین دشمنان ملت ایران و مسلمانان است که اعمالی بی شرمانه ، وقیح و خلاف انسانیت است.
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب اضافه کرد که دشمنان بدانند چنین اعمال بی شرمانه ای همانند جنگ هشت ساله و ترورهایی که از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان علیه ملت ما روا داشته اند، در همبستگی ، اتحاد ، انسجام و اراده ملت ایران برای مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری خللی ایجاد نمی کند.
ثنایی، اظهار داشت: وظیفه کنونی همه ملت ایران حفظ وحدت ، همبستگی، اتحاد و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما مانند یک بسیجی فعال در مرزها چشمانی بیدار و هوشیار داریم و اجازه چنین اعمال بی شرمانه ای را به جنایت کاران تکفیری نخواهیم داد، زیرا آن ها دشمنان دین خدا اسلام و پیامبر (ص) هستند.
8066/7455 خبرنگاران: یوسف فتاحی و سیرویس صدیقی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.