به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین خبر استان در هفته گذشته صادرات 293 میلیون و 95 هزار و 376 دلار کالا به وزن 831 هزار و 213 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور در مدت 2 ماه اول سال بود.
155 میلیون و 275 هزار و 249 دلار با وزن 488 هزار و 424 تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
سایر گمرکات نیز در این مدت 137 میلیون و 820 هزار و 127 دلار کالا را با وزن 342 هزار و 789 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

** پیکر مطهر شهید مدافع حرم در کرمانشاه تشییع شد
در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل (ره)، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید 'فریدون احمدی' از شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از احترام نظامی به این شهید مدافع حرم، نماز میت توسط آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر پیکر شهید احمدی اقامه و پس از آن پیکر مطهر این شهید تا میدان آزادی کرمانشاه و در میان حزن و اندوه هزاران نفر از مردم قدرشناس این شهر تشییع و سپس برای خاکسپاری به گلزار شهدا انتقال یافت.
شهید فریدون احمدی سال 94 و در جریان آزادسازی بخشی از منطقه 'خان طومان' واقع در جنوب شهر حلب سوریه به اسارت نیروهای تکفیری داعش درآمد تا اینکه چندی پیش توسط این گروه تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

**حجت الاسلام آقا تهرانی: قیام 15 خرداد به خاطر حفظ اسلام و ایران بود
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال 42 که آمریکایی ها را از پیگرد قضایی در ایران مصون می داشت، گفت: قیام خونین 15 خرداد که به حمایت از امام خمینی (ره) در اعتراض به این لایحه رخ داد، به خاطر حفظ عزت اسلام و ایران بود.
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در مراسم بزرگداشت 15 خرداد که در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی که ریشه آن در قیام خونین 15 خرداد است ماهیتا یک انقلاب فرهنگی و دینی بود و برای احیای ضوابط و اصول اساسی اسلام شکل گرفت.
وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) بارها با نامه و صحبت شاه را امر به معروف و نهی از منکر کرد، گفت: امام (ره) همواره در رعایت اصول اساسی اسلام و ضوابط آن با قاطعیت برخورد می کرد و در مقابل دشمنان هرگز عقب نشینی نمی کرد.

** میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به بیش از 438 میلی متر رسید
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، با اشاره به پایان یافتن فصل بارش ها، میانگین بارش باران طی سال زراعی جاری در استان کرمانشاه را 438.3 میلیمتر عنوان کرد و افزود: این مقدار بارش که از اول مهر 95 تا 16 خرداد 96 محاسبه شده است در مقایسه با میانگین بارش های سال گذشته در این موقع که 740 میلیمتر بوده، 41 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز پنج درصد کاهش نشان می دهد.
علی محمد زورآوند افزود: در این مدت شهر کرمانشاه بارشی در حدود 395 میلیمتر را تجربه کرد که در مقایسه با سال گذشته که 653 میلی متر بود کاهش 40 درصدی و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز کاهش 9 درصدی را تجربه کرده است.
وی همچنین در خصوص بیشترین و کمترین میزان کاهش بارش در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی قبل نیز گفت: بیشترین کاهش بارندگی ها به ترتیب در قصرشیرین با 60 درصد، سرپل ذهاب 53 درصد و گیلانغرب و ثلاث باباجانی با 46 درصد رخ داده است و کمترین کاهش بارندگی ها نیز در اسلام آبادغرب با 21 درصد، صحنه با 25 درصد و کنگاور و دالاهو با 30 درصد اتفاق افتاده است.
زورآوند تصریح کرد: در هفت شهر و شهرستان استان شاهد رشد بارندگی ها نسبت به دوره بلند مدت بودیم که بیشترین این رشد از شهرستان هرسین و شهر ماهیدشت با 22 درصد، دالاهو 20 درصد، اسلام آبادغرب 13 درصد، صحنه 10 درصد، کنگاور 9 درصدی و گواور نیز یک درصد بوده است.

** استاندار: 40 کیلومتر ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده است
استاندار کرمانشاه از ریل گذاری 66 کیلومتری راه آهن کرمانشاه از فروردین امسال به بعد اشاره کرد و گفت: تنها 40 کیلومتر از ریل گذاری این پروژه باقی مانده و کارها بخوبی پیش می رود.
اسدالله رازانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه راه آهن کرمانشاه اظهار کرد: تمام ملزومات برای پیشرفت پروژه کاملا مهیا است و راه آهن با سرعت خوبی پیش می رود.
وی با بیان اینکه پیشنهاد سفر رییس جمهوری به استان برای افتتاح پروژه راه آهن به نهاد ریاست جمهوی ارائه شده است، اظهار کرد: اتصال راه آهن همدان - کرمانشاه از تاکیدات و دستورات مهم رییس جمهوری است که انشأالله با حضور دکتر روحانی، جشن ورود قطار به کرمانشاه را خواهیم گرفت.
تاکنون 12 هزار میلیارد ریال برای پروژه راه آهن کرمانشاه هزینه شده و 2 تا سه هزار میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود.

** حضور مدیرکل محیط زیست کرمانشاه در دفتر ایرنا
غلامحسین کاظمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه روز چهارشنبه همراه با جمعی از معاونان و کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با حضور در دفتر ایرنا، ضمن دیدار با رئیس و خبرنگاران این مرکز، گزارشی از آخرین وضعیت محیط زیست استان و همچنین برنامه های تدارک دیده شده برای هفته محیط زیست را ارائه کرد.
در پایان حضور مسئولان اداره کل محیط زیست کرمانشاه در دفتر ایرنا، تصویر شوکا که نماد محیط زیست استان کرمانشاه است، توسط غلامحسین کاظمی به علی مولوی رئیس خبرگزاری ایرنا اهدا شد.

** امام جمعه کرمانشاه:مراکز نگهداری سالمندان و شیرخوارگاه ها نیازمند کمک خیران است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مراکز نگهداری افراد سالمند و ناتوان در کنار شیرخوارگاه ها، با توجه به مسئولیت های فراوانی که دارند نیازمند کمک خیرین بخصوص در این ماه پرفضیلت هستند.
آیت الله مصطفی علما در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان شمیم مهر و شیرخوارگاه معتضدی با قدردانی از کارکنان این 2 مرکز که خدمات ارزشمندی را به مخاطبین خود ارائه می کنند، گفت: اجر و پاداش این خدمات رسانی را تنها خداوند متعال می تواند بپردازد.
وی ادامه داد: از یک سو در شیرخوارگاه کودکان بی سرپرست نگهداری می شوند و از سوی دیگر در مرکز توانبخشی سالمندان نیز افرادی حضور دارند که به خوبی قادر به مواظبت از خود نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: مراقبت از این افراد هم نیاز به انرژی و توان زیادی دارد و هم نیاز به امکانات مناسب که بودجه های دولتی عموما جوابگو نیست.

** برگزاری جشن گلریزان در کرمانشاه
معاون استانی ستاد دیه کشور در مراسم جشن گلریزان استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته 9 هزار و 143 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در کشور با فراهم شدن مبلغ بدهی از زندان آزاد شدند.
عباس کشانی اظهار کرد: سال گذشته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کشور هفت هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشتیم که به جز یک سوم این بدهی که با گذشت شکات همراه بوده مابقی این مبلغ توسط ستاد دیه کشور پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از مجموع 9 هزار و 143 نفری که به عنوان زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه کشور آزاد شدند، هشت هزار و 883 نفر آن ها را زندانیان مرد و 260 نفر دیگر را زندانیان زن تشکیل می دادند.
کشانی یادآوری نمود: هم اکنون در کشور 10 هزار زندانی جرائم غیرعمد داریم که این تعداد در استان کرمانشاه 340 نفر است.

** 100 هکتار از عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بازی دراز قصرشیرین در آتش سوخت
فرماندار قصرشیرین گفت: در جریان آتش سوزی های چند روز گذشته، 100 هکتار از عرصه های منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع در ارتفاعات بازی دراز مشرف در حوزه این شهرستان در آتش سوخت.
فرامرز اکبری با بیان اینکه آتش سوزی به 20 درصد از مراتع و پنج درصد از جنگل های ارتفاعات بازی دراز مشرف بر قصرشیرین خسارت وارد کرد،افزود: ارزش ریالی خسارت ناشی از وقوع چندین فقره آتش سوزی در ارتفاعات بازی دراز در دست بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: آتش سوزی در ساعت 21 دوشنبه شب هفته جاری آغاز و پس از چندین مرحله شعله ور شدن، بامداد چهارشنبه به صورت کامل مهار شد.

** محکومیت حادثه ترویستی تهران
جمعی از روحانیون، شخصیت ها و احزاب سیاسی استان کرمانشاه در قالب پیام ها و بیانیه هایی حملات تروریستی روز گذشته در مرقد حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم کردند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، امام جمعه پاوه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و نماینده ادوار این منطقه در قالب پیام هایی، اقدام تروریستی روز چهارشنبه تهران را به شدت محکوم کردند و بر حفظ آرامش و وحدت تاکید نمودند.

** عوامل حوادث تروریستی تهران مزدوران تفکر ضد اسلامی و تفاله های تحجر و جهالتند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران را به شدت محکوم کرد و گفت: کسانی که چنین جنایاتی مرتکب می شوند مزدوران تفکر ضد اسلامی و تفاله های تحجر و جهالت هستند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد شافعی، با ابراز همدردی مردم اهل سنت کرمانشاه با خانواده شهدا و مصدومان این این حادثه افزود: اهل سنت یکپارچه از این جنایات آشکار و غیرانسانی ابراز انزجار و تنفر کرده و با وحدت در کنار هموطنان خود همچون تاریخ پر از وفاداری خود حافظ امنیت و اتحاد و استقرار میهن اسلامی خواهد بود.
وی با اشاره به رشادت های ملت فهیم و با فرهنگ پاوه در تمامی عرصه های انقلاب و مقاومت گفت: نباید حرکت چند فتنه گر مزدور، این تاریخ درخشان را متاثر از خود کند.
ماموستا محمدی به همگان توصیه کرد: مراقب باشیم رسانه های فرصت طلب غرب، فضای وحدت و همفکری میان ملت را به تفرقه و بداندیشی نکشانند.
وی همچنین به مردم توصیه کرد باتوجه به اینکه گروه های تکفیری تروریستی عوامل خود را از میان جوانان کم سواد و یا دارای کمبودهای فکری و اجتماعی جذب می کنند، در مراقبت از جوانان و رفتار و افکار آنان به هیچ وجه غافل نشوند.

** امام جمعه کرمانشاه: خفت و ذلت تا ابد برای تروریست ها باقی خواهد ماند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حوادث تروریستی تهران گفت: به رگبار گرفتن مردم توسط تروریست ها نه تنها کار با ارزشی نبوده است بلکه باعث شد تا ابد خفت و ذلت برای آنها باقی بماند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه ملت ایران متحد با عزم راسخ به پیش خواهد رفت، به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: انقلابی بودن و انقلابی کری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است به این معنی که تسلیم زورگویی و نیز دچار انفعال نشویم چرا که آمریکای قلدر به همه زورگویی می کند.
وی تاکید کرد: باید روحیه امام (ره) را داشته باشیم چرا که 38 سال است که این روحیه انقلاب و نظام را حفظ کرده و مسئولان باید روحیه انقلابی امام راحل را سرلوحه مدیریتشان قرار بدهند و در این راه وصیت نامه امام دستورالعمل کار ماست.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.