حجت الاسلام علی مطهری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیام 15 خرداد را باید گرامی داشت چرا که بعد از آن جریان بود که خیمه انقلاب بنا شد.
وی ادامه داد: حوادثی که در روز 15 خرداد سال 42 در قم رخ داد روحانیون و مردم را مصمم تر از قبل کرد تا به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به مبارزه با دستگاه فاسد رژیم ستمشاهی بپردازند.
حجت الاسلام مطهری افزود: در قیام 15 خرداد، مردم انقلابی قم با هدف دفاع از مرجعیت و مبارزه با ظالمان به ندای حضرت امام (ره) که در عصر روز 13 خرداد آن سال سخنرانی ماندگاری داشتند لبیک گفته و به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداختند.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآوری کرد: قیام مردم انقلابی قم و اعلام حمایت از امام خمینی (ره) آنچنان برای دستگاه ستمشاهی سخت و سنگین بود که بسیاری از مردم شجاع و مبارز را به خاک و خون کشید.
وی تصریح کرد: هرچند در این حادثه تلخ و دردناک هزاران نفر از مردم قم به شهادت رسیدند اما همین خیزش، عاملی برای سست شدن پایه های حکومتی رژیم ستمشاهی شد.
حجت الاسلام مطهری گفت: قیم مردم قم، شور و حرارتی خاص در بین مردم سایر استان های کشور برپا کرد و آن ها نیز در دفاع از مرجعیت و برای سرنگونی رژیم ستمشاهی به پا خاستند.
وی در پایان گفت: نتیجه این جانفشانی و قیام ها، به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی در بهمن 57 و برچیده شدن درخت خشکیده ستمشاهی و متعاقب آن رخت بر بستن فساد و ظلم از کشور ایران شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.