به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد ورزشی استان در هفته جاری، کسب مجوز هشت کشتی گیر کرمانشاهی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران بود.
از هشت کشتی گیر کرمانشاهی، چهار نفر آن ها در بخش آزاد و چهار نفر نیز در بخش فرنگی حضور دارند که در کشتی آزاد بهزاد بهروزی راد در وزن 61 کیلوگرم، حامد رشیدی در وزن 70 کیلوگرم، رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم و یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم به نمایندگی از کشتی گیران آزادکار استان در رقابت های انتخابی تیم ملی حضور خواهند یافت.
در بخش فرنگی نیز شیرزاد بهشتی در وزن 59 کیلوگرم، محمدسعید عزیزی در وزن 66 کیلوگرم، امیرحسین میری در وزن 98 کیلوگرم و سیدیونس جعفری در وزن 130 کیلوگرم در مسابقات انتخابی شرکت می کنند.

** 2 ورزشکار کرمانشاهی مجوز حضور در مسابقات جهانی دو و میدانی لندن را کسب کردند
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه، از کسب مجوز رقابت های جهانی دو و میدانی توسط 2 ورزشکار کرمانشاهی که قرار است به میزبانی لندن برگزار شود، خبر داد و گفت: محمد خالوندی و مهران نکویی مجد 2 ورزشکار کرمانشاهی هستند که با ثبت بهترین رکوردها در رشته های خود به عضویت تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان درآمدند.
عزت الله پرنیان با بیان اینکه خالوندی در بخش پرتاب نیزه کلاسF57 و نکویی مجد در بخش پرتاب وزنه کلاس F35 حضور دارند، یادآوری کرد: تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان ایران با 17 ورزشکار در ماده های مختلف به رقابت های جهانی لندن که تیر امسال برگزار می شود، اعزام خواهد شد.

** حضور 2 قایقران کرمانشاهی در کاپ 2 جهانی آب های آرام
رقابت های کاپ 2 جهانی آبهای آرام در حالی به میزبانی کشور مجارستان برگزار شد که در این رویداد 2 قایقران کرمانشاهی به نام های 'هیوا افضلی' و 'علی اجاقی' نیز حضور داشتند.
هیوا افضلی در فینال کانوی 2 نفره 500 متر بانوان که با حضور 12 تیم برگزار شد در کنار آتنا رئوفی در نهایت به جایگاه نهمی بسنده کرد.
همچنین در فینال بخش کانوی 2 نفره 200 متر بانوان نیز تیم 2 نفره افضلی و رئوفی در نهایت جایگاه هفتم جهان را به خود اختصاص دادند.
همچنین علی اجاقی دیگر قایقران کرمانشاهی حاضر در مسابقات جهانی آب های آرام در بخش کانوی 2 نفره یک هزار متر مردان و در کنار کیا اسکندانی پس از کسب مقام هفتمی در دور مقدماتی از راه یابی به مرحله بعد بازماندند.
در دور مقدماتی کانوی 2 نفره 500 متر نیز تیم اجاقی و مجللی در رده نخست قرار گرفتند و به نیمه نهایی راه یافتند اما در این مرحله با کسب مقام هفتم موفق نشدند جواز حضور در مرحله فینال را کسب کنند.

** دونده کرمانشاهی در دوی ماراتن استرالیا حضور می یابد
رئیس هیات دو و میدانی استان کرمانشاه از حضور محمدجعفر مرادی دونده کرمانشاهی در رقابت های دوی ماراتن استرالیا خبر داد و گفت: این رقابت ها قرار است طی روزهای دهم و یازدهم تیر ماه امسال با حضور شرکت کنندگانی از سراسر جهان برگزار شود.
حمیدرضا فردین پور خاطرنشان کرد: این رقابت ها حکم انتخابی مسابقات قهرمانی 2017 جهان که اواخر شهریور به میزبانی لندن انگلیس برگزار می شود را داراست و جعفری اگر بتواند رکورد 2 ساعت و 19 دقیقه را از خود به جا بگذارد سهمیه ورودی این رقابت ها را بدست خواهد آورد.
وی گفت: مرادی در آخرین مسابقه ماراتن خود که به مسافت 42 کیلومتر در تهران برگزار شد، رکورد 2 ساعت و 13 دقیقه را از خود به جا گذاشت.

** ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات جام جهانی تیراندازی شرکت می کند
رئیس هیات تیراندازی استان کرمانشاه از قرار گرفتن نام بانوی تیرانداز کرمانشاهی در لیست اعزام به رقابت های جام جهانی 2017 خبر داد و گفت: لعیا محمدی تیرانداز کرمانشاهی است که با نظر کادر فنی به عنوان یکی از ملی پوشان ایران در رقابت های جام جهانی حضور خواهد یافت.
رضا نظری ادامه داد: مسابقات جام جهانی تیراندازی از 16 تا 24 خرداد در شهر گابالای آذربایجان برگزار می‌شود و ملی پوشان ایران در 2 بخش تفنگ و تپانچه به رقابت های جام جهانی اعزام شده اند که محمدی ورزشکار کرمانشاهی در بخش تپانچه حضور دارد.

** دعوت از ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان
دبیر هیات فوتبال استان کرمانشاه از دعوت 16 ورزشکار به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان ایران خبر داد و گفت: در میان نفرات دعوت شده، مهسا نظری بانوی ورزشکار کرمانشاهی نیز حضور دارد.
حسین بیگلری یادآوری کرد: این مرحله از اردوی تیم ملی فوتسال بانوان ایران از 18 تا 23 خرداد در تهران برگزار خواهد شد.

** پینگ پنگ باز کرمانشاهی از رقابت های قهرمانی جهان کنار رفت
ندا شهسواری بانوی کرمانشاهی پینگ پنگ ایران که در رقابت های جهانی پینگ پنگ به میزبانی کشور آلمان شرکت کرده بود در 2 بخش انفرادی و دوبل با قبول شکست برابر رقبای خود از این رقابت ها کنار رفت.
شهسواری ابتدا در رقابت های بخش انفرادی برابر حریفی از پاکستان قرار گرفت و توانست با پیروزی 'چهار بر صفر' به دور دوم راه پیدا کند اما در این مرحله مقابل ورزشکاری از ماکائو قرار گرفت و با قبول شکست 'چهار بر یک' از راهیابی به مرحله بعدی بازماند.
وی همچنین در بخش دوبل همراه با مریم صامت در نخستین مسابقه برابر تیم 2 نفره لوکزامبورگ با قبول شکست چهار بر یک از رقابت ها کنار رفت.

** دیدار روسای هیات های ورزشی کرمانشاه با استاندار
استاندار کرمانشاه در دیدار با روسای هیات های ورزشی استان گفت: مصمم هستیم تا برای همگانی کردن ورزش در سطح استان، طی سال جاری تمامی روستاهای بالای 200 خانوار که بین 800 تا یک هزار نفر جمعیت دارند صاحب مجموعه ورزشی بشوند.
اسدالله رازانی اظهار کرد: طبق آخرین آمار هم اکنون در استان 77 روستای بالای 200 خانوار وجود دارد که امسال حتما یک زمین یا سالن ورزشی با امکانات جانبی نظیر توپ و تور و سایر اقلام لازم در آن ها احداث می شود.
وی همچنین بر راه اندازی مجمع خیرین ورزشی و شورای ورزش در استان نیز تاکید کرد و گفت: راه اندازی چنین مجمع و شورایی به طور قطع به نفع ورزش بوده و زمینه های رشد و پیشرفت رشته های مختلف ورزشی را فراهم می کند.

** ستاد بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 به زودی دراستان تشکیل می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این دیدار از تشکیل ستاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی و المپیک 2020 توکیو ژاپن در استان کرمانشاه به منظور برنامه ریزی دقیق برای کسب سهمیه ورزشکاران کرمانشاهی در این رقابت ها و حمایت از حضور قدرتمندانه آن ها خبر داد.
سید ارسلان حسینی اظهار کرد: این ستاد 2 هدف را دنبال می کند که یکی از آن ها برنامه ریزی برای تقویت هرچه بیشتر ورزشکاران برای کسب سهمیه این 2 رویداد مهم است و هدف دیگر، حمایت از ورزشکاران کرمانشاهی است که موفق به کسب سهمیه رقابت های آسیایی جاکارتا و المپیک توکیو شده اند تا بتوانند هرچه بهتر خود را برای این مسابقات که بالاترین سطح مسابقات در آسیا و جهان است، آماده شوند.

** کسب یک هزار و 372 مدال توسط ورزشکاران کرمانشاه در سال 95
معاون توسعه امور ورزش استان کرمانشاه، از کسب یک هزار و 372 مدال توسط ورزشکاران استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع مدال های کسب شده 67 مدال در مسابقات برون مرزی نظیر مسابقات المپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی و یک هزار و 305 مدال نیز در مسابقات کشوری بدست آمده است.
جلال عزیزی همچنین از وجود 68 هزار و 260 ورزشکار بیمه شده در استان کرمانشاه تا پایان سال 95 خبر داد و گفت: این در حالیست که تعداد ورزشکاران بیمه شده استان در پایان سال 94 به حدود 63 هزار و 380 نفر می رسید.

** والیبالیست کرمانشاهی در لیگ جهانی به میدان می ورد
در آغاز فصل جدید رقابت های لیگ جهانی والیبال، 'فرهاد سال افزون' بازیکن کرمانشاهی در ترکیب تیم ملی کشورمان در این رقابت ها به میدان می رود.
دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی سال 2017 از 12 تا 28 خردادماه با حضور 12 تیم های صربستان، برزیل، فرانسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا در گروه‌های متفاوت و در سه هفته برگزار می‌شود.
براساس قرعه کشی انجام شده تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ جهانی باید به مصاف تیم های ایتالیا، برزیل و لهستان که جزو قدرت های جهانی این رشته هستند، برود.
میزبانی هفته اول این رقابت ها به ایتالیا واگذار شده و تیم کشورمان نیز در نخستین دیدار خود امشب (12 خرداد) در جدالی سخت و نفس گیر به مصاف میزبان مسابقات خواهد رفت.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.