به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی چهارشنبه شب در نشست شورای ورزشی های همگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مسابقات تا کنون در گرجستان و اکراین برگزار می شده است.
وی افزود: همچنین قرار است یک تیم از کشتی استان در جام باشگاههای کشتی جهان حضور داشته باشد.
وی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: با اتخاذ مواضع فعال و تشکیل یک تیم قدرتمند در جام باشگاههای کشتی حضوری پر رنگ داشته باشید.
وی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب سواحل سیستان و بلوچستان باید ورزش های ساحلی و دریایی کشور در این استان برگزار شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران چابهار بهترین ظرفیت برای گسترش ورزش های ساحلی و دریایی در سطح کشور است.
هاشمی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان باید نگاه فدراسیون های کشور را به سواحل بکر و زیبای چابهار معطوف کند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی برای تبدیل شدن به توریسم ورزشی دارد که نیاز است اداره کل ورزش و جوانان استان در این زمینه ورود جدی داشته باشد.
وی بیان کرد: در تمام فدراسیون های ورزشی کشور باید یک نفر به عنوان نماینده هیات های ورزشی سیستان و بلوچستان حضوری فعال داشته باشد تا بتوانیم موضع فدراسیون ها را نسبت با استان فعال تر کنیم.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در این زمینه با تمام فدراسیون های ورزشی تفاهم نامه ای را به امضا برساند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ورزش های همگانی در جامعه افزود: متاسفانه به دلیل بی تحرکی افراد روز به روز شاهد افزایش بیماری های غیر واگیردار در جامعه هستیم.
هاشمی اظهار داشت: ورزش همگانی باید در تمام بخش های جامعه به منظور ایجاد شور و نشاط گسترش پیدا کند.
وی بیان کرد: صدا و سیما در یک ساعت مشخص زنگ ورزش همگانی را به صدا در بیاورد تا همه ی کارکنان دستگاههای دولتی به سمت ورزش سوق داده شوند.
وی افزود: تمام سازمان ها و نهاد های دولتی باید یک نفر را به عنوان نماینده ورزش همگانی به اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان معرفی کنند.
وی گفت: با هدف توسعه ورزش دوچرخه سواری در سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات دهیاری ها چند دستگاه دوچرخه خریداری و به صورت عمومی در اختیار جوانان روستا ها قرار داده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تمام مراکز شهرداری های استان نیز نسبت به خرید دوچرخه برای استفاده شهروندان در پارک ها اقدام کنند.
هاشمی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان آن گونه که شایسته جوانان آن است متاسفانه در بخش ورزش های همگانی نتوانسته درخشش داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و 458برنامه در بخش ورزش های همگانی پارسال در استان برگزار شده است.
حسین ثوری اظهار داشت: چهار هزار و 548 نفر در قالب جشنواره ها و تورهای ورزشی پارسال در استان حضور پیدا کردند.
وی افزود: برنامه ریزی شده تا مسابقات مختلفی در سیستان و بلوچستان برای حضور گردشگران ورزشی در سال 96 برگزار شود.
وی ادامه داد: بیش از 150 برنامه برای توسعه ورزش های همگانی از ابتدای سال تا کنون در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
وی گفت: بیش از 800 تیم امسال در جام رمضان حضور دارند.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.