به گزارش خبرنگار ایرنا، قرارگیری در ماه مبارک رمضان از مقاطعی است که تنظیم بازار و ساماندهی محصولات پرتقاضا در آن از اهمیتی دوچندان برخوردار می شود.
نظارت بر کیفیت، قیمت و رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان محصولات کشاورزی موجب آسودگی خاطر شهروندان و در نتیجه ایجاد سفره ای سالم و ایمن در هر خانه و کاشانه ای خواهد شد.

** قیمت 2 هزارو 700 تومانی برنج وارداتی
مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال هم همانند سالیان گذشته به منظور تنظیم بازار در ایام مام مبارک، اقلام اساسی توزیع می شود.
علی اصغر بهمنی پور در خصوص سهمیه مواد غذایی استان کرمانشاه در ماه رمضان گفت: برای استان برنج وارداتی بیش از 800 تن در نظر گرفته شده که قیمت هرکیلو از این برنج در درب انبار کیلویی یک هزار و 400 تومان است و با قیمت 2 هزار و 700 تومان به دست مصرف کننده می رسد.
به گفته وی، یک هزار و 295 تن شکر برای استان در نظر گرفته شده که قیمت هرکیلوگرم در درب انبار 2 هزار و 520 تومان است و با قیمت 2 هزار و 855 تومان به دست مصرف کننده می رسد.
بهمنی پور یادآور شد، با کارخانه های قند اسلام آبادغرب و بیستون هماهنگ شده و هیچ گونه محدودیتی در زمینه عرضه شکر نداریم.

** توزیع 53 تن گوشت قرمز در استان
بهمنی پور با بیان اینکه 53 تن گوشت قرمز به عنوان سهمیه ماه رمضان برای استان در نظر گرفته شده تصریح کرد: هرکیلوگرم گوشت در درب انبار به قیمت 22 هزارتومان است که به مصرف کننده شهر کرمانشاه با قیمت 22 هزار و 500 تومان و سایر شهرستان ها به قیمت 22 هزار و 670 تومان به دلیل بعد مسافت به فروش می رسد.
به گفته وی، سهمیه استان در زمینه مرغ منجمد 560 تن است که قیمت آن در درب انبار پنج هزار و 300 تومان است این کالا به مصرف کننده در شهر کرمانشاه با قیمت پنج هزار و 775 تومان و در سایر شهرستان های استان با قیمت پنج هزار و 800 تومان به فروش می رسد.
وی افزود: هم اکنون 60 تن گوشت قرمز منجمد و 290 تن مرغ منجمد به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در انبار پشتیبانی ذخیره سازی شده و در همین راستا شرکت های بخش خصوصی نسبت به توزیع گوشت گرم 2 تیکه به قیمت هرکیلو 28 هزار تومان و سه تیکه به قیمت 27 هزار تومان می پردازند.
بهمنی پور یادآور شد، هیچ محدودیتی در عرضه مایحتاج غذایی ماه رمضان در استان وجود ندارد و تمام اقلام براساس جمعیت شهرستانی توزیع شده است.

**فعالیت 30 گروه فعال بازرسی در ماه رمضان
در ادامه معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تنظیم بازار، مقدار قابل توجهی برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ و روغن با تخفیف تعیین شده از طریق تنظیم بازار کشور به استان ها اختصاص یافته است.
عباس سجادی راد از وجود بیش از 30 گروه فعال بازرسی در سطح مبادی تولید و شبکه های عرضه خبر داد و گفت: در اجرای وظایف قانونی در راستای تنظیم مطلوب بازار و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین پرهیز از عرضه و فروش کالاهای قاچاق با رویکرد پیشگیرانه، ضمن مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع بهنگام کالاهای پرتقاضای ماه رمضان با گشت های بازرسی مشترک به نظارت می پردازیم.
وی افزود: در این ارتباط حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری و مشارکت دستگاه های مربوطه بر حسن اجرای فرآیند تامین و توزیع کالاهای مورد نظر اعم از سهمیه های اختصاصی و دیگر کالاهای پرمصرف و همچنین نظارت بر فروش های فوق العاده اعم از اصناف و فروشگاه های بزرگ اقدام می کند.

**برگزاری نمایشگاه ضیافت رمضان در کرمانشاه قطعی نیست
سخنگوی اتاق اصناف ایران و عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هنوز برگزاری نمایشگاه ضیافت در ایام ماه مبارک قطعی نشده گفت: در روزهای آینده در خصوص برگزاری این نمایشگاه، تصمیم گیری می شود.
مجتبی صفایی اظهار کرد: با توجه به رسم خوبی که هرساله توسط اصناف و بازاریان کرمانشاهی برگزار می شود، تعدادی از واحدهای صنفی به صورت داوطلبانه به عرضه مواد غذایی با تخفیف پنج تا 10درصدی در ایام ماه مبارک اقدام کرده اند که اسامی این واحدها توسط اتحادیه اعلام می شود.
وی با بیان اینکه عرضه متناسب با تقاضا در ایام ماه مبارک رمضان وجود دارد، اظهار کرد: در گزارش های بدست آمده کمبودی در زمینه عرضه وجود ندارد و نظارت ها در خصوص اقلام پرمصرف شدیدتر است.
به گفته این مسئول، کالاهایی که در ماه مبارک رمضان در سبد خانوار قرار دارد همواره مورد نظارت و بازرسی از سوی ماموران اتحادیه و تعزیرات حکومتی قرار دارد.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.