دکتر نادر پرور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا در خرید و مصرف فرآورده های خام دامی و نیز افزایش دمای هوا در این ایام که احتمال فساد مواد غذایی را افزایش می دهد، طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نظارت های مذکور در قالب 31 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی انجام می شود، گفت: در مجموع 78 ناظر بهداشتی در انجام بازرسی و نظارت های بهداشتی این طرح حضور مستمر و فعال دارند.
او مدت اجرای طرح مذکور را یک ماه اعلام کرد و افزود: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه قضایی در این طرح با متخلفانی که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند به شدت برخورد خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، هدف از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی را در راستای اجرای ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور برای اطمینان هر چه بیشتر از سلامت فرآورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان عنوان کرد و گفت: نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین خودرو های حمل و نقل از جمله مهمترین وظایف ذاتی دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی محسوب می شود.
دکتر پرور با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی در تمامی ایام سال، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش عرضه و تقاضا در بازار، بازرسان دامپزشکی تلاش می کنند تا مصرف کننده با اطمینان خاطر از نحوه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی عرضه شده نسبت به تامین فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی خود اقدام کنند.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
وی با اعلام شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 برای ارتباط مردمی با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: هم استانی ها می توانند از این طریق گزارشات، انتقادها و پیشنهادات خود را منتقل کنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.