به گزارش ایرنا، داود ناصری امید روز سه شنبه در جلسه شورای اداری اداره کل فنی و حرفه ای استان با حضور سید قاسم جاسمی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: سال گذشته با وجود محدودیت های اعتباری این اداره کل با ارائه پنج میلیون و 300 هزار نفر ساعت از رشد 108 درصدی برخوردار بود.
او گفت: در بخش آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد نیز با رشد 105 درصدی، سه میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش به علاقه مندان ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه اکنون 22 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان در قالب 215 کارگاه آموزش های فنی و مهارتی را به صورت کاملا رایگان ارائه می دهند، اظهار کرد که این کارگاه‌ها مجهز به امکانات لازم و مربیان متخصص و ماهر برای آموزش رشته‌های فنی و حرفه ای به داوطلبان است.
وی گفت: جوانان مستعد، با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کار و دستیابی به شغل های با ثبات آماده می شوند این جوانان بدون صرف هزینه های گزاف می توانند مهارت های لازم را کسب کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، همچنین به کسب مقام پنجم کشوری توسط مهارت آموزان کرمانشاهی در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: این جوانان توانستند در رشته های صاف کاری خودرو و طراحی مهندسی مکانیک مدال طلا را کسب کنند.
ناصری امید همچنین با اشاره به فرآیند تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس گفت: در سال 95 توانستیم براساس پست های خالی سازمان فنی و حرفه ای، تعداد 70 نفر از مربیان حق التدریس را ساماندهی کنیم.
وی افزود: تعدادی از مربیان به دلیل کمبود پست سازمانی باقی مانده اند که برای اخذ پست در سازمان متبوع و یا انتقال این افراد به دستگاه هایی که ردیف استخدام مازاد دارند مکاتبات و پیگیری های لازم صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان سازمانی با تلاش ها و پیگیری های موثر در چندین سال استخدام مربیان حق التدریس را به انجام رسانیدند و امنیت شغلی آنان را فراهم کردند، گفت: انشاالله با پیگیری های مستمری که از سوی سازمان و این اداره کل صورت می گیرد مابقی مربیان نیز تبدیل وضعیت می شوند.
ناصری امید گفت: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منابع مالی ساماندهی مربیان حق التدریس را فراهم کرده از نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواستار مساعدت در روند پیگیری برای تسریع در فرآیند جذب این مربیان هستیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.