به گزارش خبرنگار ایرنا، صبح جمعه 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور کرمانشاهیان نیز با حضورشان پای صندوق های رای اشتیاق وصف ناپذیر به تعیین سرنوشتشان را به زیبایی در صف های طولانی رای به نمایش گذاشته اند.
به هر شعبه اخذ رای که مراجعه کنی شاهد صف اشتیاق رای دهندگان خواهی بود و همه با هم همنوا شده اند تا از امکان قانونی خود برای تعیین سرنوشتشان استفاده کنند.
دیگر مردم به خوبی به ارزش واقعی تک تک رای خود پی برده اند، آنها می دانند که حضورشان چقدر می تواند در جهت دهی به حرکت جامعه موثر باشد.
شوق انتخاب رییس جمهور از یک طرف و انتخاب شوراها از طرفی دیگر در چهره ها موج می زند، امروز روز قدرت واقعی مردم است و تبلور این فرموده امام (ره) که میزان رای ملت است.
در یکی از شعب اخذ رای شهر کرمانشاه از زوجی که کارمند بودند در باره حضور و انگیزه آنها برای رای دادن پرسیدم.
خانم امانی می گوید:آمده ام تا از حق رای خودم استفاده کنم تا بتوانم در بالا بردن رای کاندیدای مورد نظرم سهیم باشم.
او افزود: انتظارم از رییس جمهوری دوازدهم این است که به وظایف قانونی خودش عمل کند و در انجام امور با مردم صادق باشد.
این شهروند حفظ آرامش و امنیت در جامعه و تعامل مثبت با جهان را از خواسته های اصلی خود عنوان می کند.
آقای فصیحی نیز به خبرنگار ایرنا می گوید: آمده است تا با حضورش، اعتقادش را با اعمال رای بیان کند و اینکه به عنوان یک ایرانی از حقش برای رای دادن استفاده کند.
این شهروند نیز می گوید: علاقه مندم اصلاحات در جامعه با قدرت بیشتری پیش برود و مردم بتوانند به آزادی های مشروع و قانونی خود دسترسی داشته باشند.
وی که در شعبه منطقه باغ نی کرمانشاه حضور یافته بود، افزود: آرزوی من پیشرفت و آبادانی کشورم است، این حق مردم نیست تا با یارانه زندگی بکنند.
آقای مبارکی دیگر شهروندی که برای رای دادن آمده است در خصوص انعکاس حضور گسترده مردم در سطح بین المللی می گوید: به طور قطع این حضور گسترده باعث بالا رفتن قدرت سیاسی کشور ما در سطح بین المللی می شود به گونه ای که جهانیان با دیدن این حضور در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد و با احترام با ما سخن خواهند گفت.
از جمعیت یک میلیون و 952 هزار و 434 نفری استان کرمانشاه ساکن در 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا، یک میلیون و 461 هزار و 727 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 83 هزار و 374 نفر آن ها رای اولی می باشند.
از یک هزار و 934 شعبه اخذ رای در استان ، 913 شعبه آن شهری و یک هزار و 21 شعبه نیز روستایی است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.