اصغر عظیمی مهر روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان از صدور کارت برای این تعداد از اصحاب رسانه برای پوشش کامل انتخابات 29اردیبهشت خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از 100 خبرنگار و تصویربردار مربوط به صدا و سیمای مرکز مرکز کرمانشاه و مابقی خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها، هفته نامه های محلی و روزنامه های سراسری هستند.
به گفته او در هر شهرستان نیز سه خبرنگار و تصویربردار انتخابات این دوره را پوشش می دهند.
او گفت: ستاد انتخابات استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت مکانی را در استانداری به عنوان اتاق اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار داده و از آغاز رای گیری تا پایان، رسانه ها در این مکان مستقر هستند و می توانند اخبار مربوط به انتخابات را منعکس کنند.
وی اظهار کرد: خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات همچنین می توانند در بازدیدهای مسئولان استانی از جمله استاندار و رئیس ستاد انتخابات حضور داشته باشند و از این بازدیدها نیز گزارش تهیه کنند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان فراهم شده و پیش بینی می شود مردم استان کرمانشاه حضور حداکثری در این دوره از انتخابات داشته باشند.
از جمعیت یک میلیون و 952 هزار و 434 نفری استان کرمانشاه ساکن در 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا، یک میلیون و 461 هزار و 727 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 83 هزار و 374 نفر آن ها رای اولی می باشند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، از وجود یک هزار و 934 شعبه اخذ رای در استان خبر داد و گفت: 913 شعبه آن شهری و یک هزار و 21 شعبه نیز روستایی است.
کرم محمدی، تعداد شعب ثابت شهری را 887 شعبه و تعداد شعب سیار شهری را نیز 26 شعبه عنوان کرد و افزود: از بین شعب روستایی نیز 131 شعبه آن ثابت و 890 شعبه نیز سیار است.
وی همچنین از برگزاری انتخابات شورای شهر به صورت تمام الکترونیکی در شهرهای کنگاور، جوانرود و اسلام آبادغرب خبر داد و گفت: 152 شعبه الکترونیکی نسبت به اخذ رای از مردم اقدام خواهند کرد.
محمدی یادآوری کرد: بیش از 30 هزار نفر در استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند و در هر شعبه اخذ رای نیز از 15 تا 21 نفر از عوامل اجرایی حضور دارند.
همچنین 9 هزار و 248 نفر برای تصاحب پنج هزار و 315 کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تلاش می کنند.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
در دوره قبل آرا مردم استان کرمانشاه از هزار و 827 شعبه شامل 847 شعبه در مناطق شهری و 980 شعبه در مناطق روستایی جمع آوری شد.
بیش از پنج هزار نفر اکنون عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.